15 januari -16 Veckans julkort v 2...

Här kommer nu ett julkort
av baksidan på förra veckans papper
Kaisers Silver Bell Collection: Carol.
Den bjöd också på snyggt kuvert
tycker jag.
 
 
Läckert spetsmönster på kuvertfliken.
Så till kortet:
 
 
Valde en av Kajsans gulliga pippfåglar idag.
Det är en digis som fanns att köpa hos Strömstads Scrapbooking.
Har läst att de ska öppna en annan sida
med dessa godingar - håll ögonen öppna!!
Jag färglade den med Distress Marker
och vattenpensel.
 
 
Hittade en liten bit i spillpappershögen
som matchade  både kuvertpapperet och pippin.
Motivet är utstansat med en die från Memory Box
med "söm" i kanten - love it!!
Överkanten är stansad med en kantstans
från Martha Stewart.
En endaste snöstjärna fick vara med,
stansad med en die från Memory Box:
Lindeman Snowflake.
 
 
Som du kanske förstått
gillar jag band och spetsar
och här har jag djupdykt i mina lådor.
Stick-it-bokstäver och bling också!
Alla kanter chalkade i turkos.
 
 
Insidan blev snett fotad,
men du ser nog ändå ;-)
 
 
Baksidan och.....
 
 
....kortet och kuvertet till sist.
Den lilla pippin har tänt ett ljus
för att värma sig idag
när vi haft riktigt krispigt vinterväder
då kvicksilvret krupit en bra bit under 20.
 
Hoppas du har någon som kan värma dig!
Det har jag!
När jag sitter i kortmakeriet i källaren
får jag dock lita till en pälsväst dessa dar.
Göra kort kan jag dock inte låta bli - 
det värmer mitt hjärta!!
Det gör också rara kommentarer här och på fb.
Tack alla goa vänner och 
STOR KRAM!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå underbart sött julkort. Älskar den lilla söta pippin och du har färglagt den så fint:))Som alltid!
Baksidan av det pappret var också snyggt:)Vackra band och spetsar du använt också:)Jag tycker det är så läckert med blått på julkort:)
Tack för din rara kommentar inne hos mig:))Jag hade nog ett litet hjärnsläpp sist när jag gjorde mitt inlägg;) det var ju inte de utstansade granarna jag fick av dig, som jag hade på askarna,utan de små granarna som sitter ihop. Det är den diesen jag har köpt nu;))det är nog kylan som satt sig i hjärnan;)

Jag och "guben" värmer varandra;)

Ha nu en fin Söndag:)
Kramizar Marie

2016-01-16 @ 21:48:08
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0