18 januari -16 Vänner är guld....

Igår var vi, Åsa och jag, till Falun
på deras scrapträff.
Jättetrevligt hade vi tillsammans med
scrapvänner, både gamla och nya!
Gunilla från Helihak var där
och hade workshop i dubbelembossing.
Jättekul - både att träffa henne (och Cecilia) igen
och att få prova på nåt nytt!!
Resultatet får ni se här imorgon.
 
Idag visar jag det kort jag också fick till igår:
 
 
Hade hittat ett härligt blommigt papper
från My Minds Eye i mina gömmor: Collectable: Today.
Tyckte det passade bra
vinterns hittills kallaste dag ;-)
Solroskrukan från hÄnglar och stÄnglar
passade också bra.
Den stansade jag i överkanten med en fin die
som jag fick i present av Åsa i somras.
Love it!!
 
 
Det utstansade "spillet" använde jag
till att dekorera mellanrummet mellan 
mönsterpappersremsorna på framsidan
(det blir ju bara 6cm-remsor kvar när jag gjort kuvert).
Här syns också att jag glittrat runt motivet
med Stickles platinum
och på rosorna med Stickles star dust.
 
 
Använde också en av Åsas underbara "poststämplar"
som finns att köpa HÄR om man vill.
 
 
Baksidan på mönsterpapperet är gulprickigt
och i kanten fanns också en bård
med detta mönster och en fin kant.
Den använde jag till ett par vimplar
som stämplades med text från InkyWings.
 
Stämpelmotivet är färglagt med akvarellfärger.
 
 
Insidan med en fin stämpel från Vilda.
Tyvärr hamnade den lite snett.
Nu har jag i alla fall hittat på ett sätt
så det inte händer igen ;-)
 
 
Jag har ritat en linje på stämpelns baksida
precis där "får själen att blomstra" står.
Man får sätta en prick
i var sida av textraden på ez-kanten
så att man kan "hitta rätt" med linjen.
Den syns ju bra genom akrylblocket
och kan hjälpa mig att sätta texten rätt nästa gång.
 
 
Baksidan och....
 
 
...kuvertet.
 
 
Kortet med sitt kuvert.
Visar det idag öppet, så ni ser det snygga "fodret" också.
Du får gärna ta åt dig av det här kortet!
Jag uppskattar dig - min bloggvän - du får min själ att blomstra!!
 Extra glad blir jag över rara kommentarer här inne
och kommentarer och "gillatklick" på på facebook,
TUSEN TACK!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Charlotta / La Vikinga

Snyggt kort - jag gillar papperen från MME!! I have them too...
Vad är det för träff i Falun förresten?
Charlotta

Svar: De är ett gäng i Falun som har en träff en söndag i månaden ung på Studiefrämjandet 10-16. Vi har blivit inbjudna att delta Åsa o jag och nu äntligen passade det. Tar en dryg timme att köra härifrån men det var det faktiskt värt, trots att det var ganska kort tid. En riktigt mysig dag fick vi!Tack för rar kommentar! Kram!!
MormorMargareta

2016-01-18 @ 21:15:40
URL: http://lavikingascrapp.blogspot.se/
Postat av: Eva Jansson

Det var så vackert kort, och så roligt att träffa dej och Åsa i Falun och jag gillar dina smarta sätt att använda minsta lilla spillbit när du gör kuverten och korten!

Kram

2016-01-18 @ 21:36:43
URL: http://evasatelje.blogspot.se
Postat av: Sindra

Ett jättefint kort igen! Smart tänkt där med strecket för att få stämplingen rakt. Fast jag måste säga att det ser ut som att den medvetet skulle sitta lite snett. Jag brukar sätta stämplarna lite snett på insidan med flit.
dubbelembossing blev jag nyfiken på. Ser fram emot morgondagens inlägg så jag får se vad det är :)
Kram!

2016-01-18 @ 23:45:19
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så fint kort du gjort:)Jätte vackert papper i härliga somriga färger:)Den hÄngla stämpeln var så fin och du har färglagt den supersnyggt, som vanligt:)jag har beställt den där "stjärtstansen" nu hos Helihak:))Ja det där med att sätta texterna rakt kan ju vara knepigt ibland, men du kom ju på ett smart sätt:)) Tokgillade det vackra kuvertet också:))Du är så duktig:))

Må så gott
Kramizar Marie

2016-01-19 @ 20:45:33
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0