19 januari -16 Resultat av en workshop....

I söndags var vi ju på scrapträff i Falun
och där kunde man få prova på 
dubbelembossing - så spännande!!
Resultatet av mina mödor blev så här:
 
 
Tekniken går ut på att man först  
torrembossar - i detta fall en vit tag.
Innan det lägger man med embossingdyna
eller "dabber" emultion på de upphöjda delarna
i embossingfolderns ena sida.
Sen värmer man fast ett "sticky" pulver
som man fått att fästa i emultionen.
Efter det embossade jag dessa delar med silver.
 
 
 
Det är alltså de nedsänkta mönsterdetaljerna
som embossingen fäster på.
Jag lyckades inte så bra med just den här,
så silvermönstret blev ojämt,
men snyggt ändå, tyckte jag.
Sen har jag färgat in det upphöjda mönstret
med turkos och lite lila chalk.
Fodrade upp tagen på turkos cardstock
som jag också använt till vimpeln
med torrembossad text,
som jag också färgade in med den turkosa chalken.
Den användes också på alla kanter.
 
 
Satte vimpeln böjd på tagen.
Dekorerade med blommor, pärlstrån,
bling i turkos och ett seambindingband
i rosett i hålet överst.
 
Det var en rolig teknik
som jag gärna provar igen!
Tack Gunilla från Helihak som inbjöd till workshoppen!
 
Ja, jag lovade ju ut att visa detta igår,
så nu har jag levererat! ;-)
 
Ha det härligt i vintervädret
och skotta lugnt!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: pilgarden.blogg.se

Så fin. Verkar krångligt.

2016-01-19 @ 22:29:02
URL: http://pilgarden.blogg.se/
Postat av: Evas pyssel

Alltid kul att lära sig något nytt. Vackert blev det.
Kram Eva

2016-01-20 @ 22:55:21
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Wow! den där tagen blev ju ur läcker, sååå fin:))
Det lät lite svårt att göra. Men det är ju alltid lite lättare när man sett hur man ska göra:)Läckra färger ihop:))
Du är så duktig:))

Må så gott
Kramizar Marie

2016-01-22 @ 21:05:05
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0