23 januari -16 Tulpaner från Amsterdam....

.... nja, de här tulpanerna är köpta
dels på Mattons stämpelrea för ett par år sen,
dels hos Helihak.
Älskar tulpaner - har just nu 20 rosa i min Aaltovas.
 
 
Hade ju en del orange spillpapper
som jag idag kombinerat med
ett fint mönsterpapper från Quick Quotes Paper:
Patsys Paradise - också det köpt hos HELIHAK.
 
Motivet har jag färglagt med mina akvarellfärger.
Åsas fina lilla HIPP HURRA-poststämpel
fick så bra plats i hörnet.
Har hittat alldeles perfekta stansar till den -
både rund och scalloped.
 
 
Den gula tulpanen fixade också akvarellfärgen
och tulpanbladen har jag klippt ut i cardstock.
Knöt en smal satinrosett kring buketten.
 
 
Till insidan använde jag "hålet" i min gröna cs
som skrivyta, som flankeras av mönsterpapperet.
En grattisstämpel i brunt.
 
 
Enkel baksida, lite snett fotad....
 
 
...kuvertet (som jag tycker blir såå fint
med det här papperet och....
 
 
Kortet med sitt kuvert.
Idag är det kuvertets framsida
som också blev snygg, som sticker upp bakom kortet.
 
Nej, nu ska jag skynda mig ner i kortmakeriet
för att göra klart mitt "snögubbekort"
till Agnetas snöiga kortutmaning i 48-timmarsutmaningen.
Du hinner kanske vara med du också!
Den pågår till söndag kväll kl 19.00
 
Ha en skön helg!!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert tulpan kort. Motivet har du färglagt så fint:) Så snygga tulpan blad du gjort, riktigt snyggt:)Härliga papper och fin insida:) Jag älskar också tulpaner, har också ett stort fång på bordet, som Ted kom hem med i fredags:))
Kuvertet blev som vanligt jätte läckert:))

Må nu så gott:)
Kramizar Marie

2016-01-24 @ 20:47:58
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0