25 januari -16 Veckans julkort v 3

I helgen var jag med i en utmaning
i 48-timmarsutmaningar.
Det var en "snöig utmaning med minst en snögubbe".
Så bra med en utmaning
som också kunde bli "veckans julkort".
 
 
Så här blev mitt kort.
Mönsterpapperet är BoBunnys fina julpapper
med massor av snöstjärnor.
Satte en kakservett för att rama in motivet
och stansade en liten spillbit av ett annat BoBunnypapper
för att täcka den vita mitten
som stack fram bredvid motivet.
Gnistrande silvriga snöstjärnor
fick också vara med.
Julkramarna kommer från VildaStamps.
 
 
Snögubben är av märket Serendipity
fick jag lära mig av Agneta Johansson
som höll i utmaningen.
Har färglagt med Distress Markers och vattenpensel.
Har också glittrat på motivet med Gelroller Clear star
och snön med Wink of Stella,
samt lagt en rand med Stickles Star Dust
runt motivkanten som först chalkats med ljust blått.
Älskar den här gubben!!
 
 
Kortets insida.
Använde ett mönsterpapper ur 15x15-blocket
med samma mönster,
som jag tidigare stansat en cirkel ur.
Det blev bra kanter.
Sen stansade jag en oval ur det lila papperet
i samma block.
 
 
Kortets baksida fick dekor av båda papperen 
och en namnetikett.
 
 
Kuvertet blev "snöigt" och fint.
 
 
 Här är kortet och kuvertet.
Fotade det på bordsskivan idag
eftersom jag använt kortbas i vit cardstock
och det syntes dåligt
mot min vanliga vita bakgrund.
 
Har haft en underbart solig vinterdag idag
och tog en härlig promenad
medan Kjell åkte skidor.
Solen börjar faktiskt värma lite redan!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maja

Jättefint kort! Alltid så kul att va med i 48 tim utmaningarna! :)

2016-01-26 @ 16:03:26
URL: http://majasscrappade.blogg.se
Postat av: Johanna "pojjo"

Jätte fint kort och perfekt till utmaningen :) Hoppas du vinner

2016-01-26 @ 17:08:54
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert julkort. Snögubbe stämpeln är så
fin och du har färglagt den jätte snyggt:))
Det pappret gillade jag och det blev såååå läckert
till kuvertet:))))Snygg insida och baksida också:)
Du är så duktig med dina julkort och andra kort:) jag har inte riktigt kommit igång en med scrapandet efter jul.
Jag borde nog göra det snart för jag har så många vänner som fyller nu i början av året.

Här har nästan all snö smält bort så nu är det blött och slaskigt:( men det kommer nog mer snö längre fram, säger de i alla fall;)

Må så gott vännen
Kramizar Marie

2016-01-26 @ 22:50:16
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Sindra

Ett underbart vackert julkort! Jag är så imponerad över att du fortsätter göra ett julkort i veckan! Jag har knappt tänkt tanken...hihi
Kram!

2016-01-27 @ 18:47:24
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0