28 januari -16 Återbruk i kortmakeriet...

När Åsa blir less på nåt i scrapperiet
hamnar det ofta hos mig
(eller i loppislådan)
Fick en liten plåtlåda för ett tag sen
som jag tyckte skulle vara bra att förvara nåt i.
När jag öppnade den innehöll den
bl a en fin blomma, en grattisskylt
och lite annat smått och gott.
Med inspiration från denna ask
gjorde jag det här kortet:
 
 
Jag satte en vit blomma bakom Åsas fina
för att matcha den med den vita kanten
och den vita love-diecuten.
Hjärtat fanns i mina gömmor
och jag satte det på en bit av kuvertpapperet
som jag sen klippte till efter hjärtat.
Prickigt satinband (köpt på Blomsterlandet!!)
och ett pärlhjärtespänne, som gör det lätt
att göra en fin rosett.
 
 
Till insidan använde jag spillet efter rosenpapperet på framsidan.
Bakom satte jag ett textpapper ur spillådan.
Grattisskylten ur lådan
satte jag fast med hjärtebrads.
Blommor och en utstansad swirl.
 
 
Kuvertet idag blev inte "sockersött" precis
men ganska snyggt tycker jag.
 
 
Enkel baksida med kuvertpapperet,
en scalloped vit kant,
det blommiga papperet bakom 
och så namnetiketten.
 
 
Kort och kuvert som vanligt.
 
Har inte varit så flitig i kortmakeriet nu
för jag har stickat en poncho till mig själv
och det blev så roligt att jag ville få den klar fort!
Sen fick jag beställning på en sjal
av den sort jag brukar kalla "kram".
Det var en god väns syster
som ville uppvakta en vän,
som fyller 85 år på måndag.
Det blir alltså lite maratonstickning denna vecka!!
Lovar visa både den ena och den andra
här när de blir klara och fotograferade.
 
Hoppas du har det bra 
och har något riktigt roligt för händer!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Härligt läckert kort, som vanligt:)Jätte vackra papper, dies och dekorationer:) Du är superduktig på att använda alla "pappersbitar" som blir över:)
Blomman blev jättesnygg precis som kuvertet:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-02-06 @ 21:02:40
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0