11 juli -16 Fjärilsfladder....

... är det på dagens kort.
 
 
Ett vackert papper från Panduro
låg i mina gömmor
liksom en bårdstans från Martha Stewart
med en massa fjärilar.
Turkos är ju en av mina favoritfärger,
så det satte spåe på dagens kort.
 
 
 Den ljuvliga blomman låg i en ask
med flera blommor,
som jag fick i present av en scrapvän.
Satte lite pärlband bakom.
Stansade både vita och turkos fjärilar
och satte ihop för effekt
och prydde med halvpärlor.
 
 
Textstämpeln är från Reprint.
Den innehåller också en motivstampel
men den fick vila den här gången.
Fjärilen är stansad med en die
som jag köpt begagnad, så jag vet inte fabrikat.
Den innehåller både den turkosa med mönster
och den vita släta bakom. 
Har böjt kanterna över mitt virknålsskaft ;-)
Har glittrat hela med Wink of Stella clear
och sen Stickles i kanterna.
Den vita fjärilskanten överst är stansad med en 
kantstans från Martha Stewart.
 
 
Vimpeln är också böjd med hjälp av virknålsskaftet.
Man gör ungefär som när man "krullar paketsnören",
men med nåt runt och mycket försiktigare.
Konkav hörnrundare i hörnen.
 
 
Insida i samma stil med textstämpel från Vilda
samt Åsas lilla fina vänskapspost.
Hennes stämplar finns att köpa HÄR.
 
 
Baksidan fick bara vit fjärilsbård
och så en överbliven liten turkos.
 
 
Det var omöjligt att få till ett snyggt kuvert
av fjärilssidan på papperet
så det fick bli den andra sidan upp.
 
 
Till slut kortet och kuvertet som vanligt.
 
Här har regnat mycket inatt
och sen fortsatt att droppa mest hela dagen.
Vi har varit lite bortskämda med solsken varje dag
men jag kan hälsa från våra växter
att de är överlyckliga över regnet!
Vi gjorde en utflykt här omkring
och hamnade i Ljusdal till sist.
Gläder oss åt att Tallåsens jordgubbar
nu mognat och säljs - en höjdare!!
 
smhi lovar regn imorgon också
så vi får se vad vi hittar på då....
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie Johansson

Sjukt snyggt

2016-07-12 @ 01:46:28
URL: http://systeryster-annemi.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhh! så vackert fjärilskort, me like:) Gillade alla fjärilarna och det var så fint med alla pärlorna på dem:) Vackra texter och det blir så snyggt när du böjer papperna. Kuvertet blev som vanligt så vackert:)

Här öser det ner regn nu och blåser rejält, perfekt scrapväder;)
Tack för din rara kommentar:)

Må så gott och var rädda om varann.
kramizar Marie

2016-07-12 @ 11:19:17
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Sindra

Ett underbart fint kort med kuvert igen! Jag gillar också turkost men tycker det är svårt att få tag i turkosa papper. Tipsa mig gärna om var du hittar dem :)
Har du fått snigelpost av mig?

Kram!

Svar: Det har jag Marianne! Tusen tack!! Tyvärr har jag varit sjuk och "ur slag". Du har pm från mig på fb! Kram!!
MormorMargareta

2016-07-12 @ 22:55:54
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se
Postat av: Ann-Marie

Åh jag gillar hur du delar med dej av tekniken hur du "rullat" vimpeln, det måste jag testa.

Ja du, du slutar inte att imponera på mej med att alltid göra ett kuvert också, har du en "maskin" för det eller en mall.

Våra växter gillade också regnet, det har ju varit si och så med vädret några dagar, nu vill jag ha sol igen!

Kraaam

Svar: Hej Ann-Marie! Tack för rara kommentarer - det gläder mig alltid!!Till mina kuvert använder jag ett "verktyg" från Crafters Companion som heter Ultimate Pro. Det ser ut om en liten lila plastportfölj och har många andra funktioner också för att göra olika kortvikningar, göra askar, knyta fina rosetter etc. Det jag använder den allra mest till är förstås att göra kuvert. Fastnade för det med detsamma när jag köpt min Ultimate Pro!! Det finns också enklare "mallar" för enbart kuvert "Envelope maker" eller askar ""Box maker". Helihak har REA just nu! http://www.helihak.se/p/scrapbooking-och-hobby/verktyg/crafters-companion-ultimat-pro.html
MormorMargareta

2016-07-13 @ 19:27:19
URL: http://www.jozebelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0