16 juli -16 Jul i juli.....

Veckans julkort kommer här:
 
 
Den lilla söta tomten med lyktan
är en gammal Reprintstämpel
på träkloss.
Mönsterpapperet med bokstäverna
kommer från Authentique: Scatter joy
och det beige ur ett litet julblock jag fått.
 
 
Jag har använt dies från Lawn Fawn till vimplarna.
De är så snyggt stickade i kanterna.
Julpoststämpeln är från Åsa.
Du hittar den HÄR.
Snöstjärnorna är stansat med en punch
från Martha Stewart.
De facetterade prickarna hittade jag på Panduro,
vita och röda.
 
 
Som vanligt har jag böjt vimpelflikarna
och monterat med distanskuddar
mellan de olika lagren.
 
 
Insidan fick samma beige papper,
hörnstansat med en konkav hörnpunch.
 En skrivyta stansad med samma vimpeldie
stämplade jag med en julstämpel ur mina gömmor.
Lintråd med rosett passade bra.
 
 
Baksidan i samma stil.
Den lilla vimpeln klippte jag för hand.
 
 
Kuvertet med snygg swirl på fliken 
och bokstäver härs och tvärs.
Det är ett "word search" 
så man kan träna sina engelska "julord".
 
 
Avslutar med kort och kuvert som vanligt.
 
Här blåser det härliga "torkvindar" idag
efter ett par dagar med regnskurar av och till,
så jag passar på att tvätta.
Det torkar fort!!
 
Jag ska städa idag också
och ikväll vara med i kaffekommittén
på vårt fina sommarhem Fagernäs.
Sen far vi hem till Gävle för att
på måndag ge oss ut på en liten Road trip
tillsammans med Åsa.
Ska bli såå kul!!
 

Hoppas du har det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Jag gillar upplägget på kortet och de lite mer dova färgerna, sen får jag ta kuvertmakarkurs hos dej.

Kraam Ann-Marie

2016-07-16 @ 14:21:41
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Marie

Jättefint julkort, jag beundrar din flit med julkorten!

2016-07-16 @ 17:52:34
URL: http://https://scrapbloggen.wordpress.com/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Oj! så vackert julkort, me like:)Tokgillade papperna och så söt stämpel som du färglagt sååå fint:) Läckert med lintråden. Åsas stämplar är ju så fina också, tokgillar dem:)
Insidan med den runda stämpeln och kuvertet blev väldans snyggt:) Du är så duktig Margareta:)

Hoppas nu ni har det trevligt på er lilla Road trip och hälsa Åsa från mig:)

Kramizar Marie

2016-07-18 @ 17:25:39
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0