24 juli -16 Flyttfåglar på hemväg...

.... har nu landat i Gävle
efter vår road trip tillsammans med Åsa.
 
 
Fina utstansade fåglar pryder dagens kort.
Den större fågeln köpte jag hos Helihak.
Den är från Aurelie och heter AUO 1006 Blackbird.
Fåglarna på kvist har jag köpt på fb
och vet inte fabrikatet - någon kanske kan hjälpa till!?
Mörkbrun cs med en hel del glitter
från min Gelly Roll Clear Star är det i alla fall ;-)
Gjorde kortet innan jag åkte
men hade ingen dator med
så nåt bloggande blev det inte...
 
 
Här ser du hela kortet.
Den vita kanten och mönsterpapperen
är stansade med dies från Cherry Lynn.
Grattis kommer från Mandys. 
Trollsländedien är en Signature Dies från Johanna Sheen:
Butterflies and Dragonfly SD037.
 
 
 
De här fåglarna på gren
är ju så användbara.
Man kan ju använda bara en del av motivet
i andra sammanhang om man vill.
Här är det bra att kvisten är så lång
då den döljer den skarv
jag ju får på mönsterpapperet
eftersom jag också gjort ett kuvert.
 
 
Gillar det här gamla papperet
som funnits i mina gömmor ganska länge.
Tror faktiskt det finns ett till nånstans.
 
 
Insidan med fina stämplar från Vilda.
 
 
Baksidan med andra storlekar av samma dieserie.
 
 
Avslutar som vanligt med kortet och kuvertet.
 
Mellanlandar hos tvättmaskinen i Gävle
och träffar barnbarnen 
innan vi drar till Björkebo igen.
 
Har varit på i mysiga och välsorterade
scrapbutiker under resan:
Cili in papers i Göteborg
och Porslinsblomman/Scrapweb i Halmstad
så nu finns mycket inspirerande godis
med i bagaget till stugan.
Där väntar också fina grejor från Helihak
som ska bli ett inlägg till på torsdag.
Gissa om jag längtar till mitt scraphörn
efter en veckas "abstinens" ;-) !!!
 
Ha det gott i värmen!
Tur man har AC i bilen nuförtiden!!
Annars hade den här resan 
blivit olidligt het...
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så fint pippikort med läckra papper och dies:)
Så kul att ni stannade till vid så härliga scrapbutiker på er Roadtrip:)Då kan jag tänka mig att du fick med dig lite "godis" hem:)

Ja nu har vi det väldigt varmt, skuggan är skönt att sitta i nu:) Visst är det tur att det finns AC i bilen, vore outhärdligt annars;)

Ha det nu så fortsatt gott i Björkebo:)

Kramizar Marie

2016-07-24 @ 16:04:44
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0