25 juli -16 Julinspiration i värmen...

..... fick jag av fina julpapper
som jag hittat på JulREA-bordet
när vi var på Porslinsblomman/Scrapweb
i onsdags på vår roadtrip.
Var ju också ganska sugen på 
kortmakeri efter en hel vecka
utan något skapande.
 
 
Det fina papperet är från LemonCraft:
Christmas Greetings - A lot of hope!.
Texten är en digis från Momas
och de små snöstjärnorna är stansade
med en punch från Martha Stewart:
glacial snowflake.
Har använt min "stjärtpunch" i alla hörn.
 
 
Jag inspirerades av Åsa, som också har 
ett julkort i bloggen idag,
att rama in motivet med snöstjärnor.
Mina kommer från Memory Box
och heter Lindeman Snowflake.
Jag har klippt isär två av mina - hela syns ju ändå inte.
 
 
Det här papperet gav ett så vackert kuvert...
 
 
....och även mönster att dekorera insidan med.
Textstämpeln är från Reprint.
 
 
Enkel baksida och....
 
 
... till sist kortet och kuvertet.
 
Tror vi har sommarens varmaste dag
här i Björkebo idag.
Behöver klippa gräset,
men det får dröja än ett par timmar
då vi får lite mer skugga på gräsmattan.
Tvätten efter resan hänger på tork
och Kjell har kommit hem från sin cykeltur.
Nu får vi ägna oss åt tidningshögarna
i skuggan av en björk.
 
Ha det gott i sommarvärmen!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Jättefint julkort och kuvert!

2016-07-25 @ 16:32:03
URL: http://https://scrapbloggen.wordpress.com
Postat av: Åsa/asamia

Härligt snyggt julkort! Kul att vi kunde göra helt olika kort med samma tanke om snöstjärnorna.Puss ♥
Gillar att du använt Momas text också, var ett tag sen jag använde hennes stämplar.

2016-07-26 @ 06:59:51
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Du är så duktig med dina julkort. Det här blev jätte fint med vackra papper, dies och dekorationer:)Och kuvertet blev så fint det också:)

Kramizar Marie

2016-08-02 @ 13:27:41
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0