29 juli-16 Gamla och nya bekantskaper....

Igår ringde en vän från Bollnäs
och frågade om jag ville vara med
på en improviserad scrapträff
med ytterligare ett par gamla scrapvänner.
Sånt säger man inte nej till!
Det blev snabbmiddag
och ännu snabbare scrappackning
innan jag tog bilen ner till Bollnäs.
 
Glömde förstås hälften
men fick låna av de andra
det som inte kom med.
 
 
Det här är en av de "nya bekantskaperna",
en hlt underbar ny pappersserie,
speciellt för den som vill göra kuvert
till sina kort.
Fleur design heter de och jag hittade dem
hos Porslinsblomman/Scrapweb
när vi var i Halmstad i förra veckan.
Älskar dem!!
Det här är ur Summer garden-collektionen
och heter Favorite place.
Turkos och rosa är ju också
en så läcker färgkombo.
 
 
En kompis utmanade mig
att ta upp det orange i fjärilen
och jag löste det så här.
Fjärilsbården köpte jag på fb.
Den heter Kensington Border
och kommer från Memory Box.
 
 
 Jag använde den för att dölja skarven
mellande 6cm mönsterpappersremsor
jag har att dekorera kortet med
när jag gjort mitt kuvert.
Satte en tunn spets i kanten på bården
och dekorerade med små halvpärlor.
 
 
Kompletterade den fina orangegula fjärilen
med en fin matchande fjärilsknapp.
 
 
Blomdekoration i högra hörnet
av blandade blommor ur mina gömmor.
 
 
Lite papper fanns kvar för att dekorera
insidan av kortet.
"Stjärtstansen" hade jag glömt hemma 
men fick låna - TACK Kerstin!!
En grattisstämpel och några platta blommor
fick avsluta det hela.
 
 
Runt alla kanter har
jag ritat en linje
med en Gelly roll-penna.
Det syns inte så bra här
men lyfter verkligen kortet.
 
 
 
Här ser du pennan.
Brukar finnas i bokhandlar
och finns i många färger.
Det här är min favorit.
Finns också hos Helihak.
 
 
Hela baksidan ser ut så här.
 
 
Avslutar som vanligt kortet och kuvertet.
TACK goa tjejer för en underbart trevlig kväll -
och Jessica för att du fick mig
att tänka utanför min comfortzoon!
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åh vad skojsigt att ta upp nya kontakter

2016-07-29 @ 21:15:00
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Anonym

Så skoj att du kom!! Jättefint kort! // Jessica

2016-07-29 @ 22:02:44
Postat av: Åsa

Så snyggt! Papperet passade super till kuvert och det blev så fint m skarven på kortet.

2016-07-30 @ 11:15:50
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Det var ett super vackert kuvert:)
De papperna var verkligen fina. Kortet blev så snyggt med fjärilsbården och spetsen:)

Kramizar Marie

2016-08-02 @ 13:09:25
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0