8 juli -16 "Fådda blommor...."

I min ungdom sjöng man om "fådda blommor".
Minns inte så mycket av det
men det är ett talesätt
som använts i familjen sen dess.
 
Jag fyllde ju år för nån vecka sen
och det är ju inte så mycket att fira
i min ålder - ja kanske att jag fått vara frisk
och med ytterligare ett år! ;-)
 
Här har i alla fall droppat in
kort och post med trevligt scrapgodisinnehåll
och nu har jag börjat använda av gåvorna.
Tror jag nått alla med tack
men skulle det vara så att jag inte....
TUSEN TACK!!
 
 
Några av presenterna passade så bra ihop!
Jag fick underbara blommor från ett håll
fina diecuts och texter från ett annat
och de söta vimplarna från ett tredje.
Tillsammans med lite' ur egna gömmor
blev det ett kort.
 
 
Stansade ut med swirldien från Magnolia
ur ett lilamönstrat spillpapper från Maja.
Den vackra stora blomman låg i en fin ask
tillsammans med flera andra,
bladet och den mönstrade cirkeln
kom i ett annat brev.
Snurrblommorna har jag gjort själv
av spillpapper.
 
 
De söta vimplarna (som Åsa köpt dien till från Gummiapan)
trädde jag upp på ett tunt rosalila snöre.
Jag gnuggade in lite lim i det
innan jag snodde ändarna runt mitt virknålsskaft,
så att lockarna skulle hålla.
 
 
Den fina texten på vimpeln fanns
i samma kuvert som den lila cirkeln
med passande text den med.
Såå fint tillsammans!
 
 
Som vanligt monterade jag de olika lagren 
med distanskuddar, böjde bladen och swirlen lite
liksom vimplarnas flikar.
Gillar när det "rör sig"!
 
 
Ett papper i mina gömmor passade bra till kuvert.
 
 
Det fick också pryda kortets insida
tillsammans med en fin text
från Vilda stamps.
Fjärilarna har jag tagit från en fjärilsbård
stansad med en Martha Stewart-stans.
 
 
Baksidan och så....
 
 
....till sist kortet med sitt kuvert.
 
Jag har mycket mera "godis" att inspireras av
så det kommer här framöver!
Idag har jag suttit och "lekt" med
ett kort med fågeltema.
Fick ett paket av en vän
som vet att jag har "pippi på fåglar".
Få se vad det kan bli.....
 
Nu väntar i alla fall gräsmattan 
på att bli friserad!
Solen skiner och fåglarna kvittrar
och jag sitter på altanen
i skuggan och bloggar.
 
Hoppas du också har det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såå läckert kortet blev! Roligt att se att du fick användning av scrapgodiset:)) Det är spännande att få lite andra grejer att pyssla med en det man är van vid. Jag tokgillade de söta vimplarna från Gummiapan:) Var köpte Åsa dem?
Igår var en lite tuff dag! Min pappa (snart 87år) trillade illa igår på vår brygga och slog upp ett rejält jack på ögonbrynet. Som tur var så var jag i sommarstugan så jag körde in honom till akuten. De fick sy 5 stygn. Han har varit blind på ena ögat sen han föddes. Och det var det friska ögat han skadade, så jag blev ju lite rädd. De gjorde en grundlig undersökning på honom så allt såg bra ut trots skadan:) Nu får vi hoppas att det läker bra också.

Ha nu en skön helg i Björkebo:))
Kramizar Marie

Svar: Tack för alla rara ord (och allt "godis" - det lär ta lång tid att "suga på den karamellen"!!)Jag tror allt att Åsa köpt diesen direkt från Gummiapan - ska fråga henne när jag får tag i henne - hon är ute i vildmarken med Magnus och hans husvagn ;-)
Skönt att höra att det gick väl med din pappas öga trots olyckan!!
Ha det gott och var rädda om varann! Kram!!
MormorMargareta

2016-07-09 @ 06:54:47
URL: http://mariespysselsid.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Åh, vilket mysigt kort

2016-07-10 @ 12:36:27
URL: http://www.jozebelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0