9 juli -16 Pippi på fåglar.....

.... vet flera av mina vänner att jag har.
När jag kom hem till Gävle i början på veckan
låg, som jag skrev, ett fint kort och ett paket där,
med anledning av min födelsedag.
Det innehöll fågelrelaterade dekorationer
och jag började leta lämpliga papper
när jag kom tillbaka hit till Björkebo.
 
 
Hittade ett härligt somrigt papper
från Wester'sPages: Your Life. Beautiful
som jag grunnat över tidigare,
men inte hittat hur jag skulle skära
för att få till ett kuvert och samtidigt lyckas
rädda motivet till ett kort.
Nu tog jag nya tag och ägnade mig åt en hel del "paper pearcing".
De fina trädekorationerna hörde till det
som fanns i paketet.
 
 
Den här fina pippin fanns på papperet.
Jag klippte ut främre delen av den
plus bladen och bären
men lät hörnet på papperet vara kvar.
 
 
Fåglarna på rad överst är stansade med en Martha Stewartstans.
Pappersskarven mitt på staketet
dolde jag med ett tunt snöre och en blomma.
(Ber om ursäkt för oskärpan!)
 
 
Som vanligt är allt monterat på distanskuddar.
 
 
Lite klippning blev det på insidan också.
Textstämpeln är från InkyWings.
 
 
Baksidan fick gula hallon
och en namnstämpel jag inte använder så ofta
men tyckte passade här.
Den har jag också fått av en scrapvän
men för länge sen.
 
 
Det fanns lite "mönster kvar" till kuvertfliken
men jag fick lov att skära så att kuvertet
(och förstås också kortet då)
blev mindre än vanligt.
 
 
Ja, då återstår bara att visa kortet med sitt kuvert.
Det blev ett lite annorlunda upplägg idag,
men, som sagt, det är ju kul att utmana sig själv
att tänka utanför sina vanliga ramar.
 
Nu skymmer det.
Märker att dagarna blivit lite kortare.
Sängen väntar!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Rosa A/Scraprosa

Åh vad roligt att pippisarna kom till användning så snabbt :D Jättefint kort och kuvert blev det!
KRAM Rosa

2016-07-09 @ 23:16:19
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert somrigt pippikort:) Läckert papper och kuvertet blev så snyggt:) Igår plockade vi stora gula hallon i vår stuga som vi åt med grädde, sååå gott:)

Må så gott:)
Kramizar Marie

2016-07-12 @ 11:05:48
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0