13 juni -16 Köpstopp på papper....

.....eftersom jag har så många
men "kuvertpapper" har jag dispens för ;-)
Scrapdraken hade en hel del superfina
med till träffen i lördags.
Här är ett av dem:
 
 
Visst blev det ett alldeles underbart kuvert!?!
Jag fick skära lite mer än vanligt
för att inte förstöra mönstret,
så kuvertet blev knappt 15x15 cm.
Då fick kortet bli 14x14 cm.
 Papperet är från Serendipity och heter Merriment.
 
 
Ville inte dekorera sönder papperet
men dolde skarven med en spets. 
 
 
Mönstret innehöll en "skylt"
där InkyWings fina lilla Grattis-stämpel
precis passade in.
Kompletterade papperets fjärilar
med en ur mina gömmor.
Den är från Karen Marie klipp
och köpt på Panduro för evigheter sen.
 
 
Diverse blommor och blad ur mina gömmor
satte jag där papperet var som minst mönstrat.
Lintråd i rosetter och slingor bakom blomdekoren
tyckte jag passade till spetsen.
De små halvpärlorna i kanten på spetsen
är från Helihak - såå användbara
där de sitter färdiga på sin limtråd.
Bara att klippa av lagom längd och klistra dit!
(Ber om ursäkt för dålig skärpa i bilden)
 
 
Insidan fick lite fjärilar också på mönsterpapperet
och "stjärtstansen" i hörnen,
precis som på framsidan.
 
 
Den fina textstämpeln i hörnet
kommer från JaneDesign.
 
 
Mönsterpapperet räckte till lite dekor
på baksidan också.
 
 
Kortet och kuvertet till sist.
Älskar det här mönsterpapperet!!
 
Idag har jag tillbringat timmar vid strykbrädan - usch!!
Det är verkligen inte min favoritsysselsättning!!
Det är ju därför strykhögen hinner växa sig så stor ;-)
En solskenspromenad hann jag med också - skönt!!
Nu blir det rabarberkräm till kvällsmat.
Njuter av årstidens delikatesser!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så kul med scrapträff:) Kortet du gjorde blev såååå vackert:) Pappret var verkligen underbart. Fjärilen och blomstergruppen var riktigt vackert:)Insidan med den vackra texten och kuvertet blev också såååå fint:) Du är så duktig Margareta:)
Nä, det är väl inte det roligaste att stryka, men nödvändigt;) Birger är väldigt duktig på det så han brukar hjälpa mig:)) Jag har gjort två nya inlägg sen sist, så om du har lust så kika gärna in:)

Ha nu en fin dag och var rädd om dig:)
Kramizar Marie

2016-06-14 @ 04:54:27
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Sara Strömberg

Så jättefint kuvert och kort, du är verkligen jätteduktigt!!!

2016-06-15 @ 14:25:26
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jättefint kort!

2016-06-15 @ 20:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0