30 juni -16 Favoritpapper .....

....har jag ganska många
och ganska olika kan de vara också.
Det de har gemensamt
är ju ofta att de ger vackra kuvert.
 
 
Som det här till exempel.
Hittade en bit som inte räckte 
till ett fullstort kuvert,
så det fick bli till ett ung 10x15 cm stort kort.
 
Lite papper blev kvar till kortet:
 
 
Det hade ett så vackert mönster
och jag ville behålla det mesta av det
och inte "dekorera sönder det".
Jag stansade fåglar i överkanten
med min Martha Stewartstans,
men sparde blommorna överst till vänster
som jag friklippte.
Fåglarna på mönsterpapperet
fick också sällskap av den utstansade bruna fågeln
i nedre högra hörnet som jag glittrade
med Wink of Stella clear.
Den är stansad med en die
som egentligen har två fåglar på grenen.
Kul att kunna använda på ett nytt sätt!
En fjäril och lite blommor fick fullborda kortet.
 
 
Som vanligt har jag använt distanskuddar att montera med.
Såg när jag fotat at de lyste väl vitt under fågeln,
så där målade jag sen med Distress.
 
 
Mönsterpapperet räckte till lite på insidan också
och skrivrutan fick fåglar i överkant
och en fin textstämpel.
 
 
Sista snutten mönsterpapper
hamnade på baksidan.
"Stjärtstansen" i hörnen här med
precis som på de andra sidorna.
 
 
Kortet och kuvertet till sist.
 
Eftersom Kjell for till Stockholm i måndags
och tog vårt trådlösa bredband med sig
har jag inte kunnat blogga på några dar.
Dessutom är jag görförkyld - men idag
kom Kjell hit igen och livet känns lite lättare ;-)
Bredbandet hade han med sig också,
så han var dubbelt efterlängtad!!
 
Har ju "klippt lite mer papper"
medan han var borta,
så det kommer mer i bloggen imorgon,
det lovar jag!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Du är drottning av kuverttillverkning och ett superläckert kort.

Kram Ann-Marie

2016-07-01 @ 13:30:59
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett sort GRATTIS på din 72-års dag:) Hoppas du hade en fin dag, trots förkylningen!
Kortet du visar idag blev så vackert med alla fåglarna på:) Vackert papper och kuvert:)
Textstämpeln var jätte fin:)

Må nu så gott, och krya på dig vännen:))
Kramizar Marie

2016-07-02 @ 13:42:53
URL: http://mariespysselsid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0