4 juni -16 JulhÄngel ....

....är det på veckans julkort.
 
 
Jag har färglagt henne med Distress Markers
och vattenpensel.
Hud: Tattered rose
Rock: Wethered wood
Vantar: Pumic stone
Hjärtan, halsduk och mössa: Fired brick
Vingar, mössans pälskant och ärmuppslagen
har jag glittrat med Wink of Stella Clear
och till håret och vingkanterna 
har jag använt GellyRoll-penna Clear star.
Motivet är utstansat med en Spellbinderdie: 
Petite Ovals Large
monterat på en grå cardstock
utstansad med en storlek större av samma spellis.
Runt motivkanten har jag glittrat
med Stickles Star dust.
 
 
Mönsterpapperet med hjärtan 
ur ett julblock från Panduro-REAn i januari.
Den fina röda kanten runt motivet
är stansad med Spellbinders:
Elegant Ovals (den största).
Det lilla röda hjärtat i hörnet är stansat
med en liten gammal punch av okänd härkomst.
 
Åsas fina julpoststämpel
finns på hennes julark, som finns HÄR.
De passar alla precis i en 1" punch
och den scalloped kanten runt är en 11/4" punch.
Glittrade runt poststämpeln också
och monterade den på en grå cirkel.
Som du ser är de flesta lagren monterade med
distanskuddar eller 3D-tejp,
beroende på vad som passade bäst.
 
 
Insidan är förstås "plattare"
men har samma snygga "stjärtstans" i hörnen.
Gillar den mycket!!
Den finns hos Helihak - Gunilla köpte upp hela lagret
och än finns några kvar!! ;-)
 
 
Baksidan i samma stil...
 
 
.... liksom kuvertet.
Har chalkat kanterna med svart här
för att de skulle framträda mer.
På resten av kortet har jag chalkat med silver.
 
 
Kortet och kuvertet - gillar den här färgkombinationen
mörkt rött, vitt och grått.
 
Idag har Åsa, Kjell och jag åkt på en utflykt
medan hennes Magnus sjöräddar.
Vi var först till Avesta, där vi shoppade loss p Engströms
(rara Katarina kom och öppnade enkom för oss).
Sen blev det Avesta Art i gamla masugnen,
räkmacka på suveräna COOP-serveringen
och en tur på marknaden på stan.
Sen vidare på nostalgitur för mig
som är uppväxt i Arkhyttan
och gick på lärarseminariet i Falun.
Där var också marknad!!
 
När jag har bloggat färdigt får jag nog lov
att gå ner i kortmakeriet
och klappa lite på mina nya papper
och lite annat smått och gott
som jag "hittade" på Engströms!!
Det kanske resulterar i något att visa en annan dag ;-)
 
Scrappa lugnt!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Sara Strömberg

Vilket mysigt kort i jättefina färger. Vilken snygg bakgrund du fått till och den röda "ramen" var fin.
Vilken härlig dag ni verkar ha haft=0)

2016-06-04 @ 22:48:50
URL: http://enuffes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0