10 mars -16 Julkortsverkstan öppnar igen....

....och det behövs verkligen!!
Har varit lite "lat" ett tag
och inte gjort "ett julkort i veckan",
som jag föresatt mig.
 
Idag visar jag julkortet för v 8
(fast jag har flera klara....)
Det gjorde jag när vi var i Björkebo.
 
 
Det låg ett "julfärgat" papper i högarna i stugan.
Jag har använt båda sidorna av mönsterpapperet.
Julpoststämpeln är från Åsas egen design.
Du hittar dem HÄR.
Om du ser att det glittrar lite runt den
och runt kanterna är det ditritat med
en Gelly roll-penna: Clear star.
 
 
Den lille tomten är en gammal träklosstämpel
- minns inte fabrikat -
och han är färglagd med akvarellfärger.
Ber om ursäkt för dålig skärpa
men kanske "räddar" det bilden lite ;-)
Akvarellpapperet jag stämplade motivet på
funkade inte så bra tillsammans med mina akvarellfärger
men det får duga!
Det vita på luvan + kanten bakom motivet
är glittrade med Wink of Stella: Clear.
 
 
Insidan fick en skrivruta av ritpapper
och dekorerades med lite av det randiga mönsterpapperet.
God Jul-stämpeln har jag köpt på scraploppis.
 
 
Tror jag nog en gång valde det här papperet
för att jag "såg" det här kuvertet
för mitt inre öga.
Visst blev det fint!?!
 
 
En liten swirl fanns kvar till baksidan
och då fick min namnetikett
hamna i hörnet för att inte skymma den.
 
 
Avslutar med kort + kuvert igen.
Det här kortet får nog hamna hos någon
som gillar färgglada kort!
 
Idag har solen lyst på oss
och snön smälter fort.
Kanske är våren på väg - redan....
Fast man får nog bereda sig på
många bakslag tror jag.
Det finns ju något som kallas "aprilväder" eller hur?
 
Hoppas du i alla fall kan njuta solen
medan den finns här!
Regnar eller snöar det - kan man ju alltid scrappa!!
Kram! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefint kort och så söt stämpel, den hade jag inte sett förr.

2016-03-10 @ 20:14:45
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så gulligt kort med en söt stämpel som du färglagt så fint:) Färgglada papper och fin die. Åsas julpost stämpel är ju sååå fin:))Även kuvertet blev superfint:)

Må så gott
Kramizar Marie



2016-03-20 @ 14:14:47
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0