13 mars -16 Vårfåglar med födelsedagspost...

....
 
 
Den söta digisen från Skapar källarn
inspirerade mig till detta kort.
Dien till "happy birthday to you"
som kommer från Lawn Fawn
och här har jag delat den i två delar.
Sax är ett bra verktyg ;-)
Craft cardstock som kortbas
och mönsterpapperen från MajaDesign: Summer Chrush.
 
 
De söta pippina är färglagda med Distress Markers.
Har stansat ut motivet med en rektangel
med fina stygn i kanten.
Love it!!
Runt motivet har jag glittrat med Stickles Star Dust
och sen dragit linjet runt papperen
med GellyRoll-penna Clear Star.
 
 
En fin spets i färg med cardstocken
tyckte jag passade bra.
 
 
Som vanligt har jag monterat de olika lagren med distanskuddar.
 
 
Insidan fick också spetsdekor.
Gillar den spetsen.
"Stjärtstansen" i hörnen förstås!
 
 
Kortets baksida.
 
 
Kuvertet och....
 
 
.....kort och kuvert.
Härliga papper i den här pappersserien!!
Milda och fina färger
men lite svårmatchade ibland ;-)
 
Ja nu blev det ett avbrott i "julkortandet".
Härligt med omväxling!
Vi har haft soligt här idag också
så en lång promenad blev det förstås.
Har också börjat packa inför vår resa.
Spännande tider!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: snojbi

Uuuunderbart kort med helmysig diggis

2016-03-14 @ 19:27:52
URL: http://www.snojbi.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ljuvligt grattis kort, me like:)Pippi stämpeln var ju så söt och du har färglagt den så fint:))
Snygga papper och spetsen blev perfekt:)Det blir så snyggt när man sätter distanskuddar under papperna.
Läckert kuvert med det pappret:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-03-20 @ 13:22:12
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0