5 mars -16 Sista Bollnäsutmaningen....

....var att göra en väggalmanacka
av saker som fanns i ett kit.
Sirap i Paris hade gjort ett spännande
och rikligt kit med massor av godis.
Så här blev min almanacka:
 
 
Såå läckert mönsterpapper,
vinröd prickig cs samt craftcardstock 
plus något alldeles nytt för mig:
det sicksackmönstrade och det mänstrade med vågig kant
som sticker fram till höger.
De var helvita från början
med mönstren i blankt och matt.
Jag färgade in dem med chalkdynor,
först i vinrött och sen i brunt
för att dämpa det röda lite.
Sen torkade jag av med lite hushållspapper
så de blanka delarna av mönstret 
blev nästan vita igen.
Superkul!
 
Ett kusinbarn här vid Björkebo fyller år idag
och hon ska få den här väggalmanackan.
Hoppas att hon gillar den!
 
Det blev bara en bild idag.
Nu ska jag gå på födelsedagskaffe!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie L

Jag är tämligen säker på att hon kommer bli glad över den

2016-03-05 @ 16:46:04
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Riktigt snygg väggalmanacka:))Härligt bakgrundspapper, me like:))Jag tror garanterat att hon blir glad för den:))Idag får Ted sitt lilla hus så vi ska köra några flyttkartonger:)

Ha nu en fin Söndag
Kramizar Marie

2016-03-06 @ 11:46:16
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0