7 mars -16 Uggelguggel gungar in....

Skapar källarn har så många fina digisar.
Ännu en har hittat in på mitt kort idag:
 
 
Hade färglagt den här godingen inför förra träffen i Gävle
och plockat med mig mönsterpapper
som jag tyckte passade till.
Sen tröt inspirationen totalt......
Jag fick leta andra papper och hittade de här
gamla godingarna från Lilla Handarbetsboden.
(Den butiken la ner för ett tag sen.....)
Ett par av mina verkliga favoriter
fick fart på inspirationen igen!!
Motivet är utstansat med en die från Lawn Fawn.
 
 
Den lilla "poststämpeln" har Åsa gjort
och de finns HÄR om du skulle vilja ha egna.
Visst är den lilla uggelgugglan söt?
 
 
Blomdekoration med ett par sugrör bakom.
Gillar de här Hortensiablommorna
som jag fyndade på loppisen på Bollnästräffen.
Älskar loppis!!
 
 
Enkel insida med mönsterpapper och några blommor.
När jag vet vad jag ska använda kortet till
blir det nog en textstämpel också.
 
 
Baksidan och.....
 
 
...det härligt blommiga kuvertet.
Visst doftar det vår?
 
 
 
Avslutar som vanligt med kort och kuvert.
 
Nu är vi hemma från vårt "sportlov".
Även om jag älskar vårt Björkebo
är det skönt att vara hemma igen.
Idag har jag packat upp efter Bollnästräffen
och städat lite i "kortmakeriet"
så imorgon blir det nog lite julkortsfix.
 
Hoppas du fick liteinspiration här
till ditt eget skapande!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: snojbi

Woooow vilket helt underbart kort

2016-03-07 @ 20:15:47
Postat av: Anonym

Vilket härligt vårkort. Man kan nästan höra takdroppet. Kram Annica

2016-03-07 @ 20:32:43
Postat av: Ulla

Så gulligt kort, härliga färger.
Kram Ulla

2016-03-07 @ 20:33:15
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.se
Postat av: Anonym

Läckert kort! Lila är en favorit färg! Ugglan är så mysig! Dina kort ger alltid inspiration :)
kram Maja

2016-03-09 @ 17:31:34
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Det här kortet gillade jag massor:) Ugglan var så söt på sin lilla gunga och du har färglagt den så fint:) Pappret var sååå vackert och kuvertet blev en 10 poängare:)
Man får alltid inspiration av dig:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-03-09 @ 22:35:42
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0