10 maj -16 Älsklings-hÄngel.....

...på dagens kort.
 
 
Visst är hon alldeles ljuvlig!?!
Färglagd med Distress, som vanligt.
Hjärtat och vingarna är glittrade med Wink of Stella clear
och jag har använt GellyRoll-penna
för att få lite glitter här och där.
 
 
Ett underbart mönsterpapper från FabScrap: Organic Script
så vackert på båda sidor.
Här har jag använt den randiga sidan.
Det gråprickiga är ur Åsas spillhög -
så bra att vara hos henne och scrappa ;-)
 
 
Blomdekor med ett par sugrör och lite bär.
 
 
Den vackra spetsen kommer också ur Åsas gömmor.
 
 
Hittade ett pärlband på Albert och Herbert i Bollnäs.
Kul att man "fynda" scrapmaterial nästn var som helst ;-)
Har kommit på att dra linjer med 
Gelly Roll-pennan längs kanten på mönsterpapperen.
Det glittrar så fint 
men är lite diskretare än Sticklesglitter.
 
 
Kortets insida i samma stuk
men med platta blommor.
Här är andra sidan på mönsterpapperet med också.
 
 
Den sidan gav också ett snyggt kuvert.
 
 
 Enkel baksida och.....
 
 
....kortet med sitt kuvert.
Ska skicka det till en vän
som fyller 80 år om några dagar.
Det känns alldeles hisnande
att mina ungdomsvänner
börjar uppnå så aktningsvärd ålder....
Jag minns när min morfar fyllde 90 år
och sa till mig på morgonen:
"Men Margareta, jag är ju gammal!!
Det har jag aldrig tänkt på!!!"
 
Lev väl min vän
och ta vara på varje dag du får!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint! Roligt med tillhörande kuvert. Med vänlig hälsning, Charlotte

2016-05-10 @ 12:29:31
Postat av: Sara Strömberg

Ja, hon är ljuvlig, dom äldre hÄnglarna är ju helt underbara!
Fint färglagt och vilka underbara papper. Fiffigt med glitterpennan runt kanten, det måste jag testa.

2016-05-10 @ 13:50:38
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så underbart kort 💗

2016-05-10 @ 15:14:00
Postat av: Annica

Underbart vackert kort! <3

2016-05-10 @ 15:53:27
URL: http://annicaslivvidhavet.blogg.se
Postat av: Anonym

Så snyggt alltihop! 👍 /Marianne Sundberg

2016-05-10 @ 17:38:42
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert kort med en söt hÄngla stämpel som du färglagt supersnyggt:)) Papperna var ju såååå vackra liksom alla dekorationer:)Du är så duktig Margareta:)

Må så gott och var rädda om varann:)
Kramizar Marie

2016-05-16 @ 14:19:19
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0