14 maj -16 Ett stafflikort...

..... visar jag idag.
Hittade en så fin fjärilskant i mina gömmor.
Den har jag fått av en gullig scrapvän
men den har blivit liggande.
 
 
Visst är den vacker!?!
 
Hade också, när jag "städade" bland mina papper
hittat ett par papper som jag lagt fram
och de passade i färg till fjärilarna.
 
 
Basic gray-papperet "Figgy Pudding", Pepperberry
gav ett så här fint kuvert,
och då fick jag ju lite 6 cm-remsor
att jobba vidare med
tillsammans med ett enfärgat turkos
My Minds Eye-papper som matchar.
 
Fick lust att göra ett stafflikort.
Det är nog ett år sen sist tror jag ;-)
 
 
Så här ser det ut när man tar ut det ur kuvertet.
 
 
Insidan ser ut så här
med en skrivtag längst upp
som ju göms när man fäller upp "stafflitet".
 
 
Så här blir det uppfällt.
Texten är från Momas - love it!!
 
 
Här ser du lite bättre hur kortet är konstruerat.
 
 
Rosenband under fjärilskanten.
 
 
Stansade ut en fjäril i två papper, turkos och vitt
med en die från Joy Craft.
Glittrade med Wink of Stella clear
och böjde dem lite lätt.
 
 
Blomhörnet.
Kantstansen med blommor kommer från ek success.
 
 
Kort och kuvert till sist.
 
Jättekallt och regnigt idag.
Har varit en sväng med Upptåget till Uppsala idag
tillsammans med min bästa vän Lotta.
Vi hade tur och hade uppehållsväder
och lyckades shoppa det vi åkte dit för
så vi hade en underbar dag tillsammans.
Här regnar och blåser det massor,
så jag hoppas alla björkpollenen blåser ur
och spolar ner i vägbrunnarna.
 
Sen vill vi ha vår igen - eller hur??
Ha det gott!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Ditt kort är superfint, kul med alla fina dies och finfina färger! Kul att du o Lotta hade en finfin dag, och skönt för dig att det var regn så pollenallergin slapp ha dig i sitt grepp idag.
Puss ♥

2016-05-14 @ 20:51:20
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Sara Strömberg

Oj, oj, oj!
Vilket kort, underbart! Vad smart att sätta skrivrutan där den "försvinner" i uppställt läge.

2016-05-14 @ 21:28:55
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Rosa Ahlin

Jättefint stafflikort! Kram

2016-05-15 @ 11:53:20
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Jätteläckert stafflikort. Härliga papper och vacker fjärilsdie:) Det är roligt att göra stafflikort. Vacker textstämpel och som vanligt blev kuvertet jätte fint:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-05-16 @ 18:28:29
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0