23 maj -16 Utmaningskit....

......hade jag gjort iordning
till vår scrapträff i lördags.
Vi brukar inte ha något "program"
på våra träffar i Åsas kvarterslokal
utan bara " scrappa, snacka och skratta"
och inspirera varann.
När Åsa var här en dag och kikade i den stora lådan
med "tråkiga papper",
som hon förvarar under mitt skrivbord
och en del blivit "nya o frächa" igen (!!!)
fick vi idén att göra kit till träffen i lördags.
Det är såå roligt och inspirerande att se 
vad vi göe för olika alster
med samma material!!
 
Det här är mitt kort.
Man fick lägga till och dra ifrån i kitet,
men jag har faktiskt nästan enbart använt kitet
så när som motivet och de två små turkos blommorna.
 
 
Mönsterpapperen var dubbelsidiga så man kunde välja.
Det fanns brun och beige cardstock också.
Jag använde den bruna som kortstomme
och satte den beige bakom mönsterpapperen
och använde den konkava hörnstansen.
Bladswirlarna är stansade ur det grönturkos
men det syns ju inte bakom de andra lagren av papper.
 
 
Kakservett, spets i tagen och hjärtt fastknutet med lintråd.
Turkos halvpärlor och små utstansade fjärilar
fanns också med i kitet
liksom lite "guldgallerväv".
 
 
När jag sen kom hem fortsatte jag
med insida, baksida och kuvert förstås.
 
 
Hittade en textstämpel från Vilda
som passade precis i detta kort.
(Tycker nog att den här skyddsängeln på framsidan
ser ganska trött ut.)
De här platta blommorna fanns också i kitet,
varav jag tog en.
Guldgallret är också sönderklippt
för att räcka långt - bakom de andra lagren
syns det ju inte om det är "tomt".
 
 
Baksidan och.....
 
 
...kuvertet, som jag gjorde av ett papper
ur samma urgamla pappersblock
i Åsas låda med "avlagda" papper.
 
 
Kortet med kuvert, som det till sist blev.
Det var verkligen roligt att se
alla andras alster med samma kit!!
Hoppas de visar i sina bloggar
eller på facebook
så du också får se deras fantastiska skapelser!!
 
Ja, det var verkligen en kontrast till gårdagens alster!!
Färgglatt och stormönstrat - dovt och jordfärger.
Enkel design och få mönsterelement  - massor av detaljer.
Det är just det som gör det här pysslet så kul tycker jag!!
Är såå inspirerad av mönsterpappe!!!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefint! 💚

2016-05-23 @ 13:50:37
Postat av: Therese

jättefint kort och ett jättefint kuvert.

2016-05-24 @ 11:10:48
URL: http://scrappingbessi.wordpress.com
Postat av: Ann-Marie L

Det är kul att se hur ett kort växer fram. Fina detaljer och kul att ni använde de "gamla" pappren och gjorde kit av dom, då blir de som nya igen. Jag sparar det mesta för rätt som det är blir de användbara i något sammanhang som passar. Andra som inte scrappar vet ju inte heller att de är av äldre sort.

Kram

2016-05-24 @ 17:21:03
URL: http://www.jozebelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0