26 maj -16 Kort till kuvertet....

Igår visade jag ju hur jag gjorde ett kuvert
av ett 21x21 cm-papper.
Idag får du se kortet som hör till.
 
 
Det blev ett ganska enkelt kort
med ett mönsterpapper i samma mönster
som jag använt till kuvertet,
fast med vit grundfärg.
Jag satte ett rött papper bakom,
som  jag stansat i kortsidorna
med en Martha Stewartstans.
Julstjärnorna har jag stansat ut och embossat
med floral punchar.
Jag satte blombrads i gulmetall i mitten
för att matcha i papperet.
Klistrade också guldstickersband
som fanns i mina gömmor på kortsidorna
och glittrade med GellyRoll-penna guld
runt mönsterpapperet.
En God Jul-skylt från ett ark
som jag fått av en kompis.
 
 
Kortets insida.
Jultexten är en digis från Momas.
 
 
Baksidan.
 
 
Här är gårdagens kuvert med sitt kort.
Härligt med ett julkort till i högen!!
 
Idag har vi haft "lite vattendramatik" i Gävle
med massor av regn (30 mm)
och stormvindar.
Jag jublar för efter detta 
torde alla pollen vara bortsköljda!!
Slut på "husarresten" alltså!
Just nu är vi i Stockholm några dagar.
Åsa kommer ner på fredag kväll - lördag
vilket gläder oss mycket!
Det är något visst med att umgås
i vår lilla "kärnfamilj! <3
 
Hoppas att du får en fin helg!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0