30 maj -16 Födelsedagskort......

....till en av mina goa vänner.
Lilla Pyssel Inger fyllde mycket jämna år
nu i veckan som gick
men då var hon och njöt sin födelsedagsresa
till sköna varma Grekland.
 
Idag kommer hon hem
och då hoppas jag att posten skött sig
så att hennes present och kort
ligger där och väntar!
 
 
Tänkte mig ett kort med tema hav och sommar,
så jag hade  sparat ett vackert papper
från Bildmålarna.
Det gav ett så snyggt kuvert!
 
 
Sen gick själva kortet en helt annan väg 
av sig själv ;-)
Den matchande turkosa cardstocken
fanns i ett Panduroblock.
När jag tagit fram den till kortstomme
fick jag andra idéer än innan.
Kortet är ett "gatefoald".
Min jättestora turkos blomma passade precis i färg.
Jag stansade ut en fin turkos bakgrund
och en vit cirkel samt några ljusgröna blad.
 
 
Jag har lagt Glossy Accent på bladen
så de är blanka och fina.
Ett band håller ihop kortet!
Lite halvpärlor har jag satt på hörnen,
och stansat mönsterpapperen med "stjärtstansen".
Runt den vita cirkeln har jag satt ett pärlband
som jag limmat fast med Aleenes Tacky Glue,
mitt favoritlim, sitter som berg!!
 
 
Så här ser kortet ut öppnat.
Samma turkosa bakgrund som på framsidan
och samma vita cirkel med pärlkant.
 
 
Ett prickigt papper ur ett gammalt block
fick vara bakgrund.
Bokstäverna och siffrorna är dies
från Tatteres Lace, som jag köpte i London i fjol.
 
 
Den högra fliken med ett fint hörn
Carpe Diem-dien fanns med i en tidning.
Papperet var med i samma block
som det prickiga.
 
 
På vänstra sidan är Grattis stansat
med en die från Mandys.
Innanför mönsterpapperet 
och i "skydd" bakom framsidans utstansade bakgrund
sitter en tag instucken
med min personliga hälsning.
 
 
Kortets baksida
med bandet, bildmålarpapperet och min namnetikett
på en utstansad turkos bakgrund.
 
Glömde att fota kort och kuvert
innan jag skickade iväg paketet till Inger.
 
Har ju varit i Stockholm några dagar
och efter allt regnande 
är det nu härligt sommarväder
och dessutom inga björkpollen - HURRA!!
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Charlotta / La Vikinga

Gillar den ovanliga utstansade figuren och alla små detaljer på kortet! En tag, till exempel!

2016-05-30 @ 22:42:51
URL: http://lavikingascrapp.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0