5 maj -16 Plötslig sommar...

.... har vi fått i Hälsingland.
Igår hade vi +21 på termometern
på norrväggen här på Björkebo.
Därför passar det utmärkt att visa kortet
med tema SOMMAR från förra veckans CC.
 
 
Visste direkt vilket papper jag ville ha
till den utmaningen!
Jordgubbar är verkligen sommar för mig!!
 
 
Såg också för mig direkt
vilken PennyBlack-kotte jag ville ha
och som tur var fanns en sån här i stugan.
Distress Markers och vattenpensel
använde jag, som oftast.
Festive berries passade ju bra!!
 
Åsas härliga sommarpoststämpel
passar precis i en 1" cirkelstans.
Kanten bakom är 1 1/4".
 
Kortet fick också ett rödrutigt band med rosett
(med tanke på sommardukar)
lite jordgubbsblom stansade med retroblomman.
 
Bakom mönsterpapperet en kant av grön cardstock
stansad med scalloped square från CherryLynn.
Som vanligt stansade jag flera detaljer
ur den här stora, t ex cirkeln bakom motivet,
några av bladen till jordgubbsblommorna
och scallopedkanten till insidan.
Bra att spara - både på cardstock och vikt
och dessutom få matchande detaljer.
"Hålen" syns ju inte bakom de andra lagren! ;-)
 
 
Här är scallopedkanten en storlek mindre än på framsidan.
Då gick den ju att stansa ur den större.
Insidan fick en underbar textstämpel
med en uppmaning till oss alla.
 
 
Baksidans namnetikett får jag klistra in 
när jag kommer hem
då de är slut här.
 
 
Kortet och kuvertet till sist som vanligt.
Det blev stor kontrast mot gårdagens kälkåkningskort!!
 
Nu ska jag ge mig ut i "kortmakeriet"
och experimentera mig fram
till ett kuvert i ny storlek
som jag fick fråga om sent igår kväll
när jag var på väg att somna.
Hoppas det lyckas!!
 
Utevistelse får jag spara tills vi får regn ;-)
Nu yr pollenet som värst med sol och varma vindar.
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vilket härligt kort!! Helt underbart och sååå somrigt! :) Trevlig helg! Kram

2016-05-05 @ 12:32:12
Postat av: Sanne

Åh vilket härligt kort!! Helt underbart och sååå somrigt! :) Trevlig helg! Kram

2016-05-05 @ 12:34:10
URL: http://sannescrap.blogspot.se
Postat av: Sara Strömberg

Vilket härligt kort, passar ju perfekt in med vädret också och stämpeln är ju så söt. Fiffigt att göra jordgubbsblommor med retrostansen!
Vad jobbigt det måste vara att inte tåla pollen.

2016-05-05 @ 12:35:39
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Marianne

Härlig sommar känsla får man av detta gulliga kort! :)

2016-05-05 @ 17:20:27
Postat av: Maja

Härligt jordgubbs papper och söt kotte! Härligt väder har vi också här i Österbotten, vi får njuta så länge det varar!
Må så gott i värmen!

2016-05-05 @ 21:14:54
URL: http://majasscrappade.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhh! vilket vackert sommar kort:) Jordgubbs pappret är ju såååå fint, me like:) Kotte stämpeln har du färglagt sååå fint och rosetten blev väldigt fin:) Läckra dies och stämplar:)
Tycker synd om dig att du inte kan vara ute just nu i det vackra vädret! Tur att du har med dig dina scrapgrejer till Björkebo:)

Må så gott vännen
Kramizar Marie

2016-05-06 @ 12:54:11
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0