6 maj -16 Clean and Simple......

..... var en av utmaningarna
i Engströms CyberCrop förra veckan.
Det är nåt jag inte provat på
så mycket tidigare,
så jag ville gärna göra ett försök.
 
 
Jag valde en av mina hÄnglafavoriter
som jag färgla så fint jag kunde.
När det inte finns så många detaljer på ett kort
finns det ju inget som "förvillar blicken" ;-)
 
 
Stansade ut bilden med en rektangulär die
med stitched kant och
monterade den på en fotomatta
av grön cardstock.
Sen stansade jag ut texten i samma gröna.
Den räcker precis över ett 15cm-kort
och jag valde att sätta den helt rakt
över nedre delen av motivet.
Vit cardstock i kortstommen.
Voilà - klart!!
 
Ingen insida eller kuvert idag - CAS skulle det ju vara!!
 
Solen värmer, vinden fläktar så fint
i björkens musöron och hängen.
Våren är ljuvlig att skåda - genom fönstret....
Jag kilar ut i kortmakeriet
och gör ett svalkande julkort, tror jag ;-)
 
Njut våren på alla sätt du kan!
Kram! 

Kommentarer
Postat av: Sara Strömberg

Det lyckades du ju bra med, jättefint kort!

2016-05-06 @ 12:15:36
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Det här CAS-kortet blev såååå fint:) HÄnglastämpeln har du färglagt såååå fint:) Jag har aldrig försökt mig på CAS-kort, tycker det är jätte svårt.

Ha nu en underbar helg i Björkebo:)
Kramizar Marie

2016-05-06 @ 12:59:18
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: bili

Verkligen ett snyggt kort med ett så fint motiv, ett av mina favorithängel motiv. Fint färglagt och CAS. Tänker på dig nu i den här jobbiga pollensäsongen. Hoppas den går fort över, så du och övriga med samma sits kan få komma ut.Önskar dig en trevlig helg. kram bibbi

2016-05-06 @ 16:25:49
URL: http://kortfonstret.blogspot.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0