11 november -16 Tomte med randiga strumpor....

.... sitter bland snöstjärnorna.
Valde klassiska julfärger idag - rött och grönt.
Valde att använda vit kardstock till kortstommen.
 
 
Ett härligt snöstjärnepapper
(som också blev ett fint kuvert)
och grön cardstock, som räckte
som räckte både till kant runt mönsterpapperet
och runt motivet.
Skarven mellan pappersremsorna,
som ju blir kvar när jag skurit till kuvertpapperet,
har jag dolt med en tag 
och ett par vimplar som jag har klippt
av spillpapper med notmönster.
De fina snöstjärnorna jag dekorerat med
har jag fått av en rar scrapvän - TACK!
 
 
Den härliga tomten kommer från SkaparKällarn.
Som vanligt har jag färglagt med 
Distress Markers och vattenpensel.
När jag målade var det fortfarande grönt ute -
nu är det ganska mycket snö ;-)
I love it!!
Få se hur länge vi får ha den kvar!?
 
 
Det gick som vanligt åt en massa distanskuddar
när jag monterade de olika papperslagren.
 
 
Kuvertet blev så här.
 
 
Det fanns faktiskt ganska mycket
mönsterpapper kvar till insidan också.
Vimpeln är utstansad i ritpapper
med en die från Lawn Fawn.
God Jul-stämpel från Panduro.
 
 
Baksidan och till sist....
 
 
......kortet och kuvertet, som vanligt.
 
Imorgon bitti kommer Åsa och hämtar mig
för en tripp till Bollnäs
och Novemberträffen.
Oj vad jag längtar!!
Bollnäsgänget är verkligen fantastiska
på att ordna mysiga scrapträffar!!
Mot sängen med språng!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Jätte fint traditionellt julkort med en super söt tomte:) Det blev så läckert med tagen och vimplarna:)Insidan och kuvertet blev också så snyggt:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-11-17 @ 14:39:43
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0