13 november -16 Otraditionellt julkort.....

.... var en utmaning i fb-gruppen Julkort 2016.
Inga traditionella julfärger fick användas
och inte heller vitt som huvudsaklig färg.
 
 
Jag brukar inte så ofta vara med i utmaningar
men fick inspiration av Johanna/Pojjo
när jag träffade henne på Ludvikaträffen.
Kolla in hennes blogg!
Där finns massor av inspiration!!
http://pojjos.blogg.se/
 
Jag använde rosa cardstock som kortstomme
och sen i huvudsak rosa, vitt
 och lite guldinslag.
Mönsterpapper från spillpappershögen.
 
 
 God Jul är utstansat med en die från Roxstamps ,
monterad på wellum med hjärtmönster
och glittrad med Wink of Stella clear
och hjärtana är försedda med Glossy Accent.
 
 
Använde en stor vacker julstjärna
som jag fårr av en generös scrapvän.
Chalkade med ljus rosa och
satte en stor halvpärla i mitten.
 
 
Här ser du hur jag monterat de olika lagren
med distanskuddar (en del klippta pyttesmå)
och att de yttersta hjärtana 
och delarna av det guldiga utstansade gallret
är uppböjda, liksom wellumvimpeln.
 
 
Även insidan fick del av det fina hjärtepapperet
och samma mönsterpapper som framsidan.
Skrivrutan är stansad med en stitched oval die
från Lawn Fawn och fick en
julstämpel från Reprint.
 
 
Spillpapperet räckte till en liten bit
på baksidan också
och min namnetikett fick en guldram.
 
Spillpapperet räckte inte till kuvert.
Letar nu efter lämpligt kuvertpapper.
Om jag inte hittar nåt blir det ett vitt köpekuvert.
 
Idag har det blivit en helt scraplös dag
men det blev ju desto mer igår. :-)
Idag blev det brunch på IKEA 
med Åsa och Magnus,
träning på Korpen med Birgitta
och sen Farsdagsmiddag med familjen.
Mysigt det med!
 
Hoppas din helg också blev skön!
Kram! 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Det här julkortet tokgillade jag:)) Underbara papper, dies, stämplar och dekorationer:) Snyggt med den stora blomman i hörnet.
Du är så duktig:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-11-17 @ 15:24:01
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0