16 november -16 Snön låg vit på taken....

..... i förra veckan
och vi hade så härligt vinterväder.
Tyvärr har det regnat och slaskat
och nu frusit på,
så det är knöligt och halt ute. Bläää!
 
 
Så här vill jag att det ska se ut!! ;-)
Älskar snö!!
Har använt gamla Pandurojulpapper
och en fin julbild.
Idag dolde jag skarven som ju blir 
(eftersom jag bara får 6 cm breda remsor kvar
när jag har skurit ut papper till kuvertet)
med dels en rosett,
dels ett par vimplar klippta av mönsterpapperet,
men där jag vänt andra sidan framåt.
"Stjärtstansen" har jag använt i de övre hörnen
och runt bilden och fotomattan.
Den finns att köpa HÄR hos Helihak.
 
 
Nederkanten av det röda papperet
har jag stansat med en kantdie stitched scalloped.
Tror den är från Memory Box, men är inte säker.
Åsas fina poststämpel kan du hitta här.
Det finns många fina och de är så användbara!
Passar precis i en 1" cirkelpunch 
och den scalloped kanten är gjord med en 1 1/4"-punch.
 
 
Kuvertet blir fint i det här papperet
tycker jag.
 
 
Insidan av kortet dekorerat med samma papper.
Använde den överblivna biten rött papper
efter stansningen av scallopedkanten
bakom det nedre mönsterpapperet.
Den fina snöstjärnan är en MS-stans
som heter Glacial Snowflake.
Hjärtat har jag fått av en go scrapvän.
 
 
Baksidan och....
 
 
.... kortet med sitt kuvert, till sist.
 
Nu ska jag gå ner i kortmakeriet och fota
en liten hög med spillpapperskort,
så att jag kan lägga ut dem på bloggen.
 
Hoppas du har fått lite julkortsinspiration!
Jag ska ge mig ut på en liten bloggrunda nu
för att fylla på min egen! ;-)
Ha en trevlig kväll!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Sanne

Så vackert! :) Ha det gott! <3

2016-11-16 @ 20:59:24
URL: http://sannescrap.blogspot.se/
Postat av: http://pysselsandra.blogspot.se

Hej och gud så kul det var att träffas i lördags!!! Hoppas det blir lite oftare i framtiden ;)

Jag tycker också om snö så jag håller tummarna att det kommer mera och särskilt nu till jul. Kortet är helt fantastisk fint och så smart att använda paper som annars skulle ha hamnat i spillpapperslådan.

Ha det bra, bamsekramar i från mig!!!

2016-11-17 @ 00:32:09
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Supervackert stämningsfullt julkort:)Vackra dies, vimplar, stämplar och dekorationer:) Kuvertet blev riktigt vackert:) Förstår att du blir ledsen över att snön försvann, vet ju att du älskar den.
Hoppa gärna in till mig och kika, om du vill;)

Må så gott och var rädd om dig där ute i halkan.
Kramizar Marie

2016-11-17 @ 15:40:09
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0