18 november -16 Scrapgodis.....

.... har jag fått av goa scrap- och bloggvänner.
Fick en hel massa underbara diecuts
och några bilder som har "legat till sig" ett tag.
 
När jag röjde i spillpappershögarna
hittade jag de här mönsterpappersbitarna också
och fick inspiration att ta fram
den här fina tagen och 
alla fina diecuts.
Har alltså ingen aning om
vilka dies och papper de är från ;-)
 
Så här blev då kortet.
Merry Christmas är från en "klippebortremsa"
längst ner på ett mönsterpapper,
som jag (ekorre som jag är) hade sparat.
Snöstjärnan har jag stansat
med en die från Penny Black.
 
 
Som vanligt har jag böjt hörn och flikar
med hjälp av mitt virknålsskaft
och sen monterat med distanskuddar.
Limpennan fick jag ta fram
för att fästa de tunna snirklarna - såå vackra!!
Hörnstansen är från ek-success
och finns bl a hos Engströms
 
 
Papperet räckte till insidan också.
Snöstjärnonra är stansade med
en Martha Stewartstans: Glacial snowflake.
God Jul-stämpeln är från Panduro.
 
 
Baksidan 
 
 
Mönsterpapperet var helt slut sen
så idag blev det ett vitt köpekuvert
och jag tyckte faktiskt
att det passade bra ihop 
med alla vita fina diecuts
och de vita kanterna.
 
Vi har nu "landat" i Björkebo för några dagar.
Kjell hade hoppats på skidföre
men det blir stavgång istället :(
Gick en promenad ikväll
och det var tur att vi har Icebugs på fötterna
för det är jättehalt på vägen.
 
Ha nu en härlig helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så fint julkort i härliga färger, gillar blått och vitt:) Visst är det kul när man får lite scrapgodis ibland:)

Må så gott
Kramizar Marie

Svar: Tack för alla rara kommentarer Marie - och tack för allt fint scrapgodis du bidragit med!! Mycket av det fina jag visar nu kommer ju från dig! Tack för all inspiration!!Kram!!
MormorMargareta

2016-11-20 @ 17:43:16
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0