24 november -16 Jul förr i tiden...

.... såg ju lite annorlunda ut än idag.
 
 
En vintagebild fick en gyllene inramning
utstansad med en die från Lea'bilities
Mörkbrun kardstock i kortstommen
och ett brunmönstrat papper från Panduro
valde jag idag.
Stansade ett vitt ritpapper med en vacker kant
och monterade det bakom mönsterpapperet.
Den dien är från Cherry Lynn och heter Horizon Square
Boutique Stacker Frames.
Snöstärnorna är stansade med en die
från Penny Black: Snowflake trio.
 
 
Stjärtstansen är använd i hörnen.
Stansade God Jul i guldpapper
med en die från KaBoks
Som du ser har jag monterat de olika lagren
med distanskuddar igen.
Gillar det jag....
 
 
Kuvertet....
 
 
....insidan....
 
 
....baksidan och....
 
 
 ... kortet med sitt kuvert till sist förstås.
 
Ja idag är det precis en månad till julafton.
Tiden springer iväg
men jag är ju glad att november tar slut ;-)
Du vet ju vad jag gillar den månaden
om du hälsat på här förut.
 
Idag har dock himlen visat lite blåa fält
och solen tittade t o m fram en stund.
Vi tog en skön promenad till Hälsocentralen
och tog årets influensaspruta.
Bra att få "göra två flugor på smällen"!
 
Imorgon åker jag upp till Arbrå
för årets julauktion i Forsbrokyrkan.
Den missar jag inte gärna!!
 
Ha det gott och shoppa inte ihjäl dig på Black Friday! 
(Varför ska vi importera allt tok från USA???)
Njut sen av första advent!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Gomorron Margareta!
Underbart vackert vintage julkort, love it:) Den God Jul dien tokgillade jag:) Var har du köpt den?
Vackra stjärnor och så snyggt med gulpappret:))
Insidan och kuvertet är också så vackert:)
Tycker som du att det är lite onödigt det där med Black Friday! Här är det öppet från kl.07-22.
Jag ska i alla fall inte gå och shoppa idag! Ska börja ställa fram adventsstakarna i stället och ikväll ska vi fira Paulina som fyller 25 år:) Tycker faktiskt synd om all personal som ska jobba så länge, tycker de jobbar tillräckligt som de gör ändå, och särskilt nu innan jul! Stress stress stress hela tiden.
Hoppas du får en fin dag:)
Tack för den rara kommentaren om dopklänningen, blev sååå glad:))

Må så gott
Kramizar Marie

2016-11-25 @ 07:35:05
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0