26 november -16 Julkortssnö...

.... är den enda snö vi kan njuta av nu :(
Jag vet att många av mina följare
inte är så förtjusta i snö
men jag saknar den m y c k e t
nu när den helt töat bort.
Det blir så mörkt utanför fönstret! ;-)
 
 
Hade mycket hellre haft den här utsikten!
Det är ju lite knepigt att passa in motiv
i fönstren jag stansat ut
men det här tycker jag lyckades ganska bra.
Ett gammalt Panduropapper
fick bli tapet.
I nederkanten stansade jag en fin stjärnkant
med en kantstans från Martha Stewart.
Den fina vimpeldien köpte jag på loppis i Bollnäs
och vimplarna fick ersätta gardin
i det här julfönstret.
Julstjärnorna är utstansade med punchar från Floral Punch.
 
 
Här syns det hur jag t ex böjt vimplarna
så de fladdrar lite
och monterat med distanskuddar
som vanligt - love them!
Köper på Biltema och klipper i lagom bitar.
 
 
Enkel insida i samma stil.
God Jul-hörnet är stämplat med stämpel
Där finns många fina stämplar!
 
 
Baksida
 
 
Kuvert och ....
 
 
.... till sist kortet och kuvertet, som alltid.
 
Har just kommit hem från Hälsingland
och gårdagens julauktion.
I år hade jag jättetur!
Jag hade köpt lotter till mina barnbarn
och den yngsta (20 år)
vann ett presentkort på ICA på 1000:-
och den äldre (22 år) vann en stor innehållsrik matkorg.
Det är inte dumt att få när man pluggar!!
 
Nu lyser solen så vackert
så idag får vi njuta solskenspromenad!
Hoppas solen lysen även på dig!
Ha det gott! Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Riktigt vackert julkort, me like:) Motivet under fönsterkarmen var väldigt vacker. Vimpel dien tokgillar jag, vilket märke är det?
Insidan och kuvertet blev också såå fint:)

Vilken tur du hade med lotterna:)))Grattis till barnbarnen!

Hoppas ni har haft en fin första advent:) Det har vi haft:)

Må så gott och var rädda om varann
Kramizar Marie

2016-11-27 @ 16:31:37
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0