29 november -16 Genom julfönstret....

..... hoppas jag få se en vit jul!
(Inomhus hoppas jag också på
en "vit jul" - med tanke på alla barn!)
 
 
Ett papper med hjärtmönster
från Panduro satte jag på ett guldpapper.
Den konkava hörnstansen använde jag idag
bara på det bruna papperet.
Ett guldigt band fick dölja skarven
mellan mönsterpappersremsorna.
 
 
Fönsterdien är från Poppy Stamps
och snöstjärnorna från Penny Black (de större)
och en MS-stans Glacial Snowflake (de mindre). 
God Jul från Gummiapan.
 
 
Insidan...
 
 
.... baksidan...
 
 
.... kuvertet, idag chalkat med guld, och ....
 
 
... till sist kortet med sitt kuvert.
 
Ikväll ska jag göra ett kort till Åsas Magnus
som fyller år på lördag.
Vi är tyvärr inte hemma då
och kan vara med och fira honom
eftersom Kjell ska till Stockholm och jobba
torsdag, fredag och måndag
och jag följer med.
 
Det ska bli roligt att komma till huvudstan igen.
Det var ett tag sen, för förra gången
jag hade tänkt följa med Kjell
blev jag ju jätteförkyld.
Kanske blir det lite julklappsshopping
och så ska jag passa på
att träffa ett par gamla goda vänner.
 
Ha det nu gott och julstressa inte
utan njut av den härliga adventstiden!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åh vilket mysigt kort, jag gillar verkligen hur man kikar ut genom fönstret och får en vintrig känsla

2016-11-29 @ 22:07:09
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert julkort med ett vintrigt fönster:)
Tokgillar den God Jul dein från gummiapan:))
Fin insida och kuvert också:)
Hoppas ni får en härlig helg i Stockholm och lite julshopping:)

Må så gott och var rädda om varann
Kramizar Marie

2016-11-30 @ 12:41:49
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0