4 november -16 Grattiskort med vit blomma.....

.....gjorde jag till en scrapvän
som fyllde år här i veckan.
Eftersom jag vet att postnord
levererat kortet nu kan jag visa det här.
 
 
Köpte några läckra  stora blommor
i en grupp på facebook.
De "gör" verkligen ett kort, tycker jag.
Här har jag kombinerat den
med ett häftigt rödorange mönsterpapper,
en fin spets och blad och Grattis,
som jag fått av en annan scrapvän.
Lite pärlspray, halvpärlor och en pärlswirl
fick avsluta det hela.
 
 
Idag är kortet ovanligt platt
men blomman ger ju höjd förstås ;-)
 
 
Glömde fota innan jag skrivit i kortet
så jag la ett vitt papper över texten
som jag ville låta bli privat.
 
 
Baksidan....
 
 
..... kuvertet (som blev läckert, tycker jag) och.....
 
 
....kort och kuvert, som vanligt.
 
Sitter nu på sängen på hotellrummet i Ludvika.
Åsa och jag åkte hit ikväll
för att slippa åka i ottan imorgon.
Har hunnit kolla in stan
och Folkets Hus, där vi ska vara imorgon.
Sen har vi ätit god österländsk buffé
och slöar nu på hotellet.
 
Imorgon blir det scrappande, snackande
och skrattande hela dagen -
ska bli såå roligt!!!
Hoppas få träffa många goa scrapvänner!!
 
Ha en härlig helg! 
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ett jättefint kort i fina färger. Tokgillar blomman som blev pricken över i:et. Idag ska vi ha skoj!

2016-11-05 @ 05:52:17
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: http://pysselsandra.blogspot.se

Hej Margareta!

Helt underbart fint kort. Så snygt med det oranga pappret och den vita grattis texten! och den stora blomman var hur snygg som helst.

Ha en trevlig helg många kramar från Sandra!

2016-11-05 @ 11:17:06
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert grattis kort du gjort:) Läckert papper och så fint med den stora blomman:) Kuvertet blev jätte vackert det också:)
Hoppas du och Åsa har haft en härlig scrapträff:))

Jag mår bra:) Jag har gjort en hel del kort men inte lagt ut dem på min blogg. Ren lathet, får väl ta mig i kragen;)

Må så gott
Kramizar Marie

Svar: Härligt att höra att det är bra med dig!! Har haft en härlig scraphelg tillsammans med Åsa och en massa andra underbara scrappare i Ludvika. Hade packat med mig en hel del fint som jag fått från dig - du kommer att få se vad jag gjort med det här framöver! Än en gång TACK! Tack också för alla dina rara kommentarer! Du ska veta att du gläder mig mycket!! Kram!
MormorMargareta

2016-11-05 @ 23:50:16
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0