6 november -16 Spillpapper igen.....

... från mina mappar - det tar visst aldrig slut ;-)
 
 
Idag visar jag ett Krya på dig-kort.
Samma upplägg som du nog sett här
flera gånger förut.
Det är lite roligt att se
hur olika korten ändå blir
beroende på vilken kortbas
och vilka mönsterpapper jag använder.
 
Idag mörkt brun kortstomme
och ganska bleka färger på mönsterpapperen
med lite glitter i de prickiga remsorna.
 
Den fina fjärilen
har jag klippt ur nåt papper tidigare
och när jag nu såg den i mina gömmor
tyckte jag den passade perfekt här!
 
 
Det här blir ju ganska enkla kort
och för att få lite "struktur" på dem
böjer jag vimplarna lite i nederkanten
och klistrar dem inte hela vägen,
så de "fladdrar" lite.
 
Insidan fick bara lite handskriven text idag
med vit penna - men den visar jag inte.
 
 
 Baksidan blev så här
och eftersom det är ett spillpapperskort
fanns det inte papper till kuvert
utan det blev det ett köpekuvert.
 
Åsa och jag har varit på en mycket trevlig träff/mässa
som Helihak ordnat i Ludvika
och har nyss kommit hem.
Vi bröt lite tidigare för att få åka
så långt som möjligt  i dagsljus
eftersom det bitvis snöade mycket.
Skönt att vara hemma igen!
 
Fyra kort har jag gjort.
Det är verkligen inte mycket 
men vill jag vara effektiv
är nog kortmakeriet i källaren en bättre plats ;-)
För inspiration och mys
är dock träffar en oöverträffad arena.
Såå roligt att träffa kända och tidigare okända
trevliga scrapvänner
och se vad alla kreativa skapar!
Att dessutom ha chans att "klämma och känna"
i butikerna på plats
är ju extra grädde på moset!!
Nu känns det som om sängen ropar på mig
och imorgon ska mina nya "fynd"
få flytta in på riktigt!
 
Hoppas du också haft en skön helg,
fått tid till både kreativitet och avkoppling!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Praktiskt att ta vara på allt och billigare! Läckert kort!

2016-11-06 @ 23:51:02
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så fint spillpapperskort. Vackra färger och fjäril.
Det blir läckert när du viker upp ändarna på vimplarna.
Ska bli kul att få se de andra korten du gjorde:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-11-07 @ 22:37:47
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0