8 november -16 En lite galen julpippi....

.... av Kajsans goa
är det på dagens kort.
 
 
Hittade ett par stora bitar av ett grönt mönsterpapper
när jag städade och sorterade
i stora papperslådan häromdagen.
Såå läckra - ser ut som linnetyg.
De räckte till två kort med kuvert!!
Det här är det ena, normalstora = 15x15 cm.
Färglade med Distress Markers och vattenpensel
som vanligt.
 
 
Spann vidare på granriset och järneken på motivet
med mina dekorationer.
Snöstjärnor också förstås - ett par
döljer skarven i det gröna bakgrundspapperet.
Lagren monterades med distanstejp förstås.
 
 
En söt liten tomte klippte jag ut 
ur en spillpappersbit
och lät honom kika in i kanten på insidan.
Visst är God Julstämpeln läcker!?!
Den är från Reprint.
Ja, och så "stjärtstansen" i hörnen förstås!
Den betyder mycket för resultatet
tycker jag, i all sin enkelhet.
 
 
Baksidan med lite mönsterpappersdekor
och min namnetikett.
Fick några frågor om den på Ludvikaträffen.
Det är ingen stämpel,
utan Åsa och hennes Magnus
har designat den åt mig i datorn.
Så smidigt - bara att printa ut ett ark
när jag behöver fler
och sen "trycka ut" med en cirkelpunch.
 
 
På kuvertet kan du se
det läckra papperet lite bättre.
 
 
Ja här ser du nu kortet och kuvertet.
Det gröna papperet räckte till 
ytterligare ett kort och kuvert, fast lite mindre.
Det fixade jag på Ludvikaträffen
och det blev också ett med fåglar på,
fst helt annorlunda! ;-)
Det får du se imorgon om du kikar in här då!
 
Härlig promenad i snöig skog idag
och så lite snöskottning förstås!!
Det är ju bra träning!!
Ska ta upp träningen på Korpengymet också
på torsdag.
Det blev ju ett avbrott p g a förkylningen
men nu har jag bestämt med f d kollegan B igen.
Mycket lättare att komma iväg
när man får sällskap!!
Dessutom såå kul att träffas
och få lite skolskvaller ;-)
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ljuvligt vackert

2016-11-09 @ 10:07:48
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så fint julkort med en söt pippi:)Du har färglagt motivet så fint. Vackra papper, dies och GOD JUL stämpeln på insidan var verkligen fin:)

Må så gott och ta det lugnt i halkan
Kramizar Marie

2016-11-09 @ 15:18:46
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0