16 oktober -16 Nystart på jukortsmakeriet....

....sedan vi kom hem från Italienresan.
 
 
 Jag vann ju en bunt fina julpapper
från Reprint strax innan jag åkte.
På ett av dem fanns den här söta julängeln.
Har använt båda sidorna av papperet
bakom motivet.
Stansade ut en brun och en grön cardstock
med Memory Box Stitched cirkles layers,
som jag också använde till motivet.
Alla monterades med distanskuddar.
Sen satte jag en utstansad snöstjärnecirkel
över alltihop, med lite bling på.
 
Snöstjärnor av olika slag i hörnen
och ett fint band i skarven
mellan mönsterpapperen.
 
God Jul stansade jag med en die
från KaBoks i både vitt och grönt
och monterade dem så
att det blev en vit skugga på texten.
 
Det här kortet är lite mindre än vanligt,
eftersom det inte räckte med 6 cm i bredd
får att kunna använda motivet.
Kortet blev 14,5x14,5 cm.
I hörnen har jag använt den konkava hörnstansen
som jag tycker ger en fin effekt.
 
 
 Här ser du hur jag glittrat snöstjärnorna
med Stickles Star Dust
och hur jag monterat snöstjärnecirkeln
bara i mitten så att stjärnorna kan "spreta" lite. 
 
 
Till kuvertet använde jag
den rutiga sidan på papperet
och chalkade med kopparchalk
precis som på kortet.
 
 
Kortets insida med God Jul-stämpel
från Panduro och en stämplad ren
som följde med en scraptidning.
 
 
Kortets baksida
med min namnetikett.
 
 
Till sist kortet och kuvertet, som vanligt.
 
Ja, nu har jag "landat" hemma igen,
tvättmaskinen har dunkat och gått
och idag stannade Lilla Pyssel Inger och hennes Henke
till här på väg hem från Hudik.
Såå roligt att få träffas igen!!
 
Nu får jag spurta lite med julkorten!
Knappt hälften är färdiga
men nu räcker minsann inte "ett i veckan"
om de ska räcka.
Ett och annat höst- och grattiskort
har jag också tänkt mig att göra.
Får ju lite mer tid nu
när trädgården får vila ;-)
 
Hoppas du fått lite inspiration
och får en skön scraphöst!
Kram!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Välkommen hem från Italien, hoppas ni hade en fin resa:) Så vackert julkort du gjort i härliga papper, dies och dekorationer:) Fin insida också med de stämplarna.

Må så gott
Kramizar Marie

2016-10-16 @ 21:56:57
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad snyggt det är och så juligt !

2016-10-16 @ 22:21:40
Postat av: Birgit Ölund

Du visar alltid upp så vackra hantverk, som du gjort. Så även denna gång! En härlig inspirationskälla!

2016-10-16 @ 22:28:35
Postat av: Birgit Ölund

Jag skriver både nu och tidigare hur jag följer och ser dina vackra kort, m a o välarbetade hantverk! Ger mig inspirationen tillbaka ibland! 😀

Svar: Tack för dina rara kommentarer Birgit! Det gläder mig verkligen att du gillar mina kort och får inspiration!! Det är ju därför jag har min blogg - för att inspirera!!Kram! <3
MormorMargareta

2016-10-18 @ 10:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0