20 oktober -16 Spillpapper....

... är ju en verklig guldgruva 
(om man inte är kuvertfreak ;-)  )
Idag blir det alltså inget kuvert
för det räckte inte spillbitarna till!!
 
 
Ett kort blev det i alla fall
med spillbitar från BoBunny
och en söt liten hÄngel med hjärtan på tråd.
Den är färglagd med DistressMarkers som vanligt.
Motivet är utstansat med en die
som jag sålt - tror den är från Sizzix.
Det torkos papperet bakom är stansat med
en Spellbinders Labels twentyeight.
Jag har dekorerat med snöstjärnor
stansade med olika dies från Memory Box:
Rizza, Lindeman och Bristol.
Den lilla God Jul-stämpeln är
en gammal Scapastämpel på träkloss.
 
 
Visst är hon söt den lilla hÄngeln!!
 
 
Här ser du hur jag använt glitter
i form av Stickles StarDust runt kanterna,
Wink of Stella på änglavingarna,
GellyRoll-penna ClearStar här och där
och Glossy Accent på hjärtana.
 
 
Insidans mönsterpapper fick ett utstansat "hål"
i ställer för ditklistrad skrivyta
och några snöstjärnor utstansade
med en Martha Stewartstans: Glacial snowflake.
Stämpeln är från Vilda.
 
 
Baksidan.
 
 
Bjuder på en extra bild på kortet
eftersom jag inte har något matchande kuvert att visa idag
(det finns ett vanligt vitt köpekuvert).
Här ser du också
hur jag jobbat med strukturen
med hjälp av distanskuddar
och uppböjda uddar på snöstjärnorna.
 
På lördag har Åsa inbjudit till scrapträff
i sin kvarterslokal.
Det var ganska länge sen
och jag längtar verkligen efter att få träffa
alla goa glada Gävlescrappare igen!
Ska bli såå kul!!
 
Om du inte brukar åka på scrapträffar
tycker jag verkligen att du ska göra det om du får chansen!!
Det ger så mycket inspiration och gemenskap,
skratt, snack och scrapp i en härlig blandning!
 
Det blev ett par spillpapperskort till idag
som du får se här så småningom.
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert julkort, me like:) Toksöt stämpel och så härliga papper och dies:) den lilla God Jul stämpeln var så söt också:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-10-27 @ 21:31:14
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0