24 oktober -16 Små spillbitar och en hÄngeltomte....

... finns på dagens julkort.
 
 
En liten söt tomte från hÄnglar och stÄnglar
fick flytta in på dagens kort.
Använde några små spillbitar till kortet idag.
Valde ett blåmönstrat papper
till tomten med blå halsduk.
Några hjärtebrads plockade jag också fram
och en fin die med God Jul-text.
Kakservetten sticker fram lite - snyggt tycker jag.
 
 
Som vanligt har jag monterat de olika lagren med distanskuddar.
Små söta blommor från Engströms i hörnet.
 
 
De allra sista bitarna av det blåmönstrade papperet
fick vara med inuti kortet.
Stansade hörnen på skrivrutan och bitarna
med den konkava hörnstansen.
Gillar den mycket och har köpt den hos Helihak.
 
 
Eftersom mönsterpapperet tog helt slut
dekorerade jag baksidan med en kakservett
(som också finns med på framsidan)
och bakgrunden till namnetiketten
är stansad av papperet bakom skrivrutan på insidan.
 
 
Tog ett set med kort och kuvert i craftpapper
till dagens kort.
 
Har fortsatt med ett par spillpapperskort till
som du kan se en annan dag.
 
Idag har jag fått jätteont i halsen 
och fryser som en hund
trots allt jag pyltat på mig.
Hoppas jag inte blir jättesjuk!!
Tur att jag inte kan smitta via bloggen
så du vågar nog kika in här imorgon igen om du vill!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Det var ju ett tag sedan man såg de här stämplarna. Fint kort också.

2016-10-24 @ 22:05:54
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Jennie

Vilka fina kort du gör.
hÄnglarna är verkligen underbara

2016-10-25 @ 06:55:08
URL: http://createdbyjenniiz.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Härligt julkort det här också:) Du slänger då inte nåt papper i onödan;) Hoppas du inte blev sjuk!

Må så gott
Kramizar Marie

2016-10-27 @ 22:15:15
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0