27 oktober -16 Spill x 2.....

...visar jag idag.
Eller spill i kvadrat.
 
 
Det blir ju ganska många remsor i spillpappershögarna.
Jag har ju gjort  vimplar av de remsorna förr.
Idag gjorde jag helt enkelt
ett randigt papper av några som jag tyckte passade ihop ;-)
Ramade in "mönsterpapperet" med en tunn svart linje.
 
Moas fina God Jul-die kom till användning
på vimpeln (som också döljer en del hål
där papperen inte räckte till).
 
Vimpeln har jag klippt till
och sen använt "stjärtstansen" i de övre hörnen.
Drog en linje med vit penna runt
slog ett hål och knöt i ett band.
 
En utstansad järnekskvist i övre hörnet på kortet
matchar mönsterpapperet med järnek.
Snöflingeetiketten hittade jag i mina gömmor.
 
 
Min vana trogen monterade jag med distanskuddar
och böjde flikarna på vimpeln.
 
 
Insidan fick andra randiga remsor,
samma utstansade hörn 
och en julstämpel från JaneDesign.
 
 
Baksidan och....
 
 
...... kortet fick idag ett matchande köpekuvert
från Panduro, som jag fyndade på deras REA
efter förra julen.
Bra att vara förutseende!! ;-)
 
Utlovade ju två kort idag - här är nästa:
 
 
Enkelt kort med färdigköpt craftstomme från ICA MAXI.
Spillbitar från min låda
och Julhälsningar från Reprint
utstansad med en spellis och med en röd scalloped bakom.
Superenkelt och snabbgjort!
 
 
Lite schwung i vimplarna idag också
och distanskuddar under Julstämpeln.
 
 
En annan Reprintstämpel
fick pryda insidans oval.
Sen röda bakom stansade jag ut ur
framsidans röda bakom mönsterpapperet
(det syns ju inte).
 
 
Den scalloped bakgrunden till min namnetikett här
stansades ur förra sidans röda....
På så sätt räcker papperen i evighet....
(Som om jag hade ont om... nix!!)
 
 
Kortstommarna hade också tillhörande kuvert.
Så praktiskt när spillpapperen inte räcker till!
 
Imorgon lovar jag visa nåt annat än julkort!
Välkommen hit igen då!
Ser att ni är många som är här inne och tassar.
Jag blir jätteglad över kommentarer,
både här och på fb - TACK!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så läckra julkort, igen:) Vimpeln på det första blev ju så fin. Härliga spillpappers bitar. Järneks-kvistarna gillade jag, jättefina:)

Det andra julkortet blev också så fint med sina vimplar och gammeldags papper:)

Ha nu en fin helg och hoppas du mår bättre:)
Kramizar Marie

2016-10-27 @ 22:40:04
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Åsa

Jättefina. Du får till det med spill så bra.

2016-10-28 @ 12:41:01
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0