30 oktober -16 Järnek och domherrar.....

..... finns det på dagens papper
som köptes förra julen tror jag, på Panduro.
 
 
Valde det förstås då jag trodde
det skulle bli ett finfint kuvert av det ;-)
För att inte klippa sönder mönsterdetaljer
gjorde jag ett lite mindre kuvert idag - 15x15 cm.
 
 
Det gjorde ju att kortet fick bli 14,5x145 cm
och att de pappersremsor jag hade att göra kort av
var lite bredare än vanligt.
Valde att använda själva mönsterpapperet som "motiv" idag.
Älskar de söta domherrarna i järneksbusken.
 
 
 Stansade ut julhälsningen med en obal från Spellbinders
och en grön ram med  den näst minsta dien
i setet Elegant Ovals från Spellbinders.
Använde samma gröna cardstock
som jag också använde i kortstommen.
 
 
 
Köpte en järneksdie på en scraoloppis
så jag vet tyvärr inte fabrikat.
Den är jättefin tycker jag!
Man kan också klippa bitar och bygga ihop.
Här har jag använt Glossy Accent
för att få bladen blanka och fina.
Röda halvpärlor har jag satt dit som bär.
 
 
En Holly corner die från Cherry Lynn
har kommit till användning i ett par av hörnen också.
 
 
Mera domherrar på insidan
och Moas fina God Jul-die,
som jag klippt isär för att få plats med.
Lite snett blev det när jag klistrade - men det är ju handgjort!!
 
 
Baksidan och.....
 
 
....kortet med sitt kuvert.
 
Vet du vad jag gjort idag - sorterat papper!!
Hade en jättelåda med "Åsas blandade avlagda"
under skrivbordet.
Nu är den sorterad och klar!!!
Har sorterat efter fabrikat
och sedan plockat ihop fina matchande set
både till mig, Åsa och en hel hög
som vi tänkt sälja på scraploppis.
Det känns jätteskönt!!!
Få se vad jag hittar på imorgon!
Välkommen in hit då om du vill se!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Rosa Ahlin

Jättefint kort & kuvert och vad duktig du är som sorterat papper! kram Rosa

2016-10-30 @ 22:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0