8 oktober -16 En svår uppgift....

....tycker jag det är
att göra kondoleanskort.
Vill att det ska vara tröstande
och inte onödigt sorgligt.
 
 
Hittade ett så vackert papper i mina gömmor
och tyckte det kunde passa precis.
Började med att göra ett ljuvligt kuvert.
 
 
Så här blev kortets framsida.
Ville ha en varm känsla så jag
valde en varmgrön kortstomme
som matchade en av de gröna nyanserna
i mönsterpapperet.
Satte ett grönt organzaband
över skarven mellan papperen
och knöt en rosett med hjälp .av en plastgaffel.
 
Marianne Design har en så fin die
med en fågelbur.
Den använder jag ofta på kondolianskort,
med dörren öppen och en fågel eller fjäril 
som svingar sig mot höjden.
Tycker den symboliserar en befriad själ.
Här har jag använt en die 
från ett set "Tiny Things Wings"
från Cherry Lynn.
 
 
Blommor och blader fick växa upp i hörnen.
Smala remsor av distanskuddarna
från Biltema fick fästa bur och fågel.
 
Insidan av kortet låter jag vara privat idag.
 
 
Avslutar alltså med kortet och kuvertet.
 
En av våra bästa vänner har fått ett slut
på sina sista svåra år.
Det är både sorgligt och en befrielse.
Har så många underbara, glada minnen av honom!
 
Ha nu en skön helg!
Själv ska jag försöka nedkämpa min förkylning
så att jag är "fit for fight" nästa helg
då vi ska till Ludvikaträffen.
Kanske vi ses där!?!
Kram!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Jättefint kondoleanskort!

2016-10-29 @ 12:35:47
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vackert kondoleanskort! Vackra papper och så fin tanke med fågelburen.

Kramizar Marie

2016-10-30 @ 19:25:38
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0