1 september -16 Vintageask....

..... var en av utmaningarna
på söndagens träff i Bollnäs.
Jag hade inte så mycket vintagepapper
eller dekos med mig
men försökte mig ändå på
att altra golfbollsasken vi fått.
 
 
Det blåturkos mönsterpapperet fanns i min pappershög,
liksom det brunmönstrade.
Hade också ett guldrandigt papper
och några metallhörn.
Stansade guldpapperet med en spellis.
Det var smått om tid
så det blev lite snett
men det är ju handgjort ;-)
 
 
När jag kom hem
kompletterade jag med några blommor, blad och halvpärlor.
Lite InkaGold fick pryda den svarta blomman.
Vill inte ha asken så mycket dekorerad
eftersom jag ska använda den till förvaring
och dekor slits fort.
 
 
Prydde kanten med ett organzaband
och en naturfärgad bomullsspets.
Det blev klart redan i Bollnäs.
 
Det är bara locket som är färdigt
men jag har fler papper hemma i Gävle
av det jag klädde locket med.
Jag får fortsätta med underdelen av asken
när jag kommer hem.
 
Tycker egentligen att det är roligare
att göra askar från grunden
än att altra en färdig ask
men är ganska nöjd med den här.
 
Imorgon ska jag börja packa ihop scrapsaker
och annat som ska hem
för på lördag bär det av hem till Gävle
med "flyttlasset".
Nu är det höst!!
 
Ha det gott!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Så fint av så lite papper du fick med dig.
Kram Ulla

2016-09-01 @ 22:40:49
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så fin din altrade ask blev. Härliga färger och snyggt med Inka Gold på blomman:)Det är inte ofta jag altrar askar heller, men det händer ibland;)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-09-03 @ 18:57:35
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0