16 september -16 Veckans andra.....

.... julkort här i bloggen och årets 41:a - hurra!!
Högen växer!! 
Här började jag med kuvertet
som jag gjorde av ett 8"-papper
ur ett block från en scraptidning från i fjol.
 
 
Det blev ett kuvert till ett 10x15 cm kort.
Chalkade kanterna med gulddyna
för att förstärka gulddetaljerna i papperet.
Tyvärr var det bara ett papper av varje,
så jag fick leta i mina spillhögar
för att hitta papper att göra kortet av.
 
 
En tomte från ett annat mönsterpapper
fick bli motiv på kortet.
Tog upp kuvertets järneksmönster
i de utstansade järnekshörnen
som jag också ritade lite på
med Gellyroll-penna clear star.
Lite gulddetaljer på de gröna lackplupparna
och God Jul-skylten.
 
 
Insidans tomte fanns i min spillpappershög
och den härliga julstämpeln 
är från JaneDesign.
Deras stämplar kan du beställa
genom deras facebooksida.
Lite gulddetaljer här också.
 
 
Baksidan och......
 
 
....till sist kortet och kuvertet.
Tyckte faktiskt att jag fick det att matcha trots allt ;-)
 
Nu gör jag helg!
Ha det riktigt gott!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0