2 september -16 Klurig beställning...

....fick jag av sonen till en god vän och fd kollega.
Han ville uppvakta sin fru på födelsedagen
och ville ha med ledtrådar inne i kortet
som kunde leda till den present
hon så småningom skulle få.
 
 
På kortets framsida ville han ha
Grattis Marie och datum för hennes födelsedag.
Det skulle också vara ljusa färger och lite romantiskt.
 
 
Som vanligt har jag byggt upp kortet
med de olika papperslagren
fästa med distanskuddar.
Alfabetet jag stansat med
är från Tattered Lace.
 
 
Bjuder på en närbild på blomdekorationen
som följer kanten på hjärtat.
Det är också utstansat med dies från Spellbinders
som har både hjärtan 
och matchande scalloped hjärtan.
 
 
 När man öppnat kortet  skulle det
på vänstersidan finnas 4 stjärnor,
versalerna B och A
samt tre sjuor.
Färgerna rött, vitt och blått
skulle också vara med.
 
På högersidan ville han ha ett fack
med lock, som kunde stängas väl
(och öppnas förstås)
Det skulle rymma något som var 14,5x8 cm.
Där skulle också finnas en skylt med text:
OPEN 4/3-17
 
Här kan ni se hur jag löste det.
Kanten på locket (och f ö även på facket under)
är stansat med en spellbinders die.
Facket skulle rymma något med lite tjocklek
så jag gjorde det ung 3 mm tjockt
och då måste jag ju göra en "rygg" på kortet,
som du ser.
 
 
Kortets enkla baksida.
 
 
Till kuvertet liksom till kortet har jag använt
matchande ryska mönsterpapper 
från Fleur design.
Det gick åt två mönsterpapper idag ;-)
De har massor av underbara "kuvertpapper"!!
Hittade dem hos Scrapweb
när vi var där i somras Åsa och jag.
 
 
Här är kortet och kuvertet
och som du ser av datot är det nu överlämnat
och jag har fått veta att såväl beställare
som födelsedagsbarn blev glada och nöjda,
så nu kan jag blogga det ;-)
 
Ha en skön helg!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

WOW! Vilket fantastiskt kort! så himlans skoj med beställningar av det här slaget! Och du löste det galant! Jag förstår att både beställare och mottagare blev nöjda! <3
Kram!

2016-09-02 @ 22:30:39
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se
Postat av: http://pysselsandra.blogspot.se

Hej vilken underbart fin tolkning du jorde på den utmaninge! Vart verkligen jätte fint kort!! Fina färger dess utom. Tycker det är så roligt att få bestllningar där beställaren verkligen vet vad den vill ha... Då vet man lite hur jan ska göra det fast man ändå har fria tyglar. Du har lyckats jätte bra tycker jag många kramar från mig!!!

2016-09-03 @ 12:48:07
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Jätte läckert kort i vackra papper och utmaningen tror jag du satte perfekt:) Förstår att de blev supernöjda:))Blomdekorationen blev verkligen vacker:)

Må så gott
kramizar Marie

2016-09-03 @ 16:37:00
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0