22 september -16 Jul med nytt kuvert....

.....fick det bli den här veckan.
Har ett gammalt block med julpapper
från Panduro och alla papper är fina på sitt vis,
men en del blir det inga snygga kuvert av.
 
Det här, till exempel, med hjärtan
är så fint men gör jag ett av mina vanliga kuvert
kommer ju mönstret alldeles på sned.
Så här fick det bli i stället:
 
 
Fick skarva lite
för att kuvertet skulle gå att stänga.
Prydde skarvbiten med
utstansade "spetskanter" med hjärtan.
Tror kantstansen är köpt på ICA MAXI
för ett par år sen.
 
 
Här är kortet på väg upp ur kuvertet.
Hjärtetema, som du ser ;-)
 
 
Så här ser kortet ut hopvikt.
Jag har tidigare visat ett kort med samma vikning
Klicka dig in där för mer beskrivning.
(Ser att jag inte fotat alla steg denna gång.)
Man öppnar i alla fall kortet genom att lyfta 
delen med text och cirkeln och hjärtat
åt höger.
Hjärtat är stansat med en die från Sizzix,
 trädd med ett band och glittrat med Stickles Star Dust.
Bling runt cirkeln,
som är stansad med Spellbinders dies.
Hörnen har jag fått av en vän.
 
 
Då ser man den här fliken till vänster
(som nyss doldes).
Den viker man åt vänster....
 
 
....och har då öppnat hela kortet.
Bakom vänstra fliken
finns ett fack för presentkort.
 
 
Här är närbild på insidan av högra fliken.
Baksidan av textpapperet
på framsidan är enfärgat brun
och bildar alltså bakgrund här.
Cirkeln i likadant mönster som den på framsidan
med med ljusblå grund.
Monterade den på kakservett
och prydde med utstansat hjärta
och vita julstjärnor och bling förstås.
 
 
Mittdelen i samma stil fick en skrivyta
i form av ett hjärta med en God Jul-stämpel.
Hjärtat med scalloped kant är stansade
med Spellbinders dies.
 
 
Avslutar med kortet och kuvertet.
 
Eftersom vi är i Björkebo
för att "hösta" lite i stugan,
vet jag inte fabrikat på allt jag använt.
Om du undrar om något,
kan du fråga, så kan jag svara när jag kommer hem.
 
Ha en härlig helg - det tänker jag ha!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kanonfint och du fick till det bra med kuvertet till slut. Puss

2016-09-23 @ 12:51:09
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysselsandra

Hej! Vilket fint kort med så många fina detaljer. Jag har också massor med julpapper från Panduro som jag måste använda innan jag får köpa några nya.... Du är så duktig som orkar göra egna kuvert till dina kort. Blir så imponerad av dig, tusen tack för all fin inspiration.

Trevlig helg kramar från Sandra!

2016-09-23 @ 15:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0