30 september -16 Kuvert saknas än.....

 
... till dagens kort.
Spillpapperskort kan ju vara knepiga
på det viset att jag
inte har någon spillpappersbit
som räcker till kuvert.
 
 
Det blev ett födelsedagskort i grönt
med några fåglar på en gren.
Undrar var jag köpte "happy birthday-dien"?
Den är ju lång och smal
(fast jag här klippte av meningen idag)
och jag har lyckats böja själva dien :(
 
 
Den stora vita blomman gillar jag! 
Köpte den på facebook.
Kakservetten hade ett ovanligt gallermönster -
och den föll jag också för.
Jag har glittrat med Gelly Roll-penna
Clear star både på fåglarna
och på bladswirlarna,
samt dragit en linje med den 
utmed papperskanterna - enkelt och snyggt!
 
 
Insidan med samma papper
och stämplad text från Vilda.
Grattisdien är från Mandys, d v s Engströms.
 
 
En liten bit mönsterpapper 
fanns kvar till baksidan också.
Kuvert har jag alltså inte lyckats få till än.
Ska leta bland mina enfärgade papper
och se om jag hittar nåt som matchar.
Annars får det väl bli ett vanligt köpekuvert.
 
Det blev lite stiltje i kortmakeriet den här veckan.
Vi hade massor av trattisat att rensa
och mycket jobb i trädgården 
som jag ville ha klart.
Dessutom nattgäster och en födelsedag - ja,
dagarna har inte velat räcka till.
 
Imorgon ska vi i alla fall åka till Avesta på träff
Åsa och jag, och en hel massa andra trevliga scrappare.
Ska bli såå roligt! Längtar!!
Därför gäller det att krypa till sängs nu!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Hej Margareta!

Vilket mysigt kort med massor av fina fåglar både på insidan och utsidan. Det är så skönt att få till sina kort med spillbitar så det minskar lite i den lådan. Hoppas du fick ordning även på trattisarna och trädgården många kramar i från Sandra!

2016-10-02 @ 20:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0