10 april -17 En riktig "godispåse"....

.... fick vi på Avestaträffen.
Bl a fick vi tre mönsterpapper,
som för mig, som kuvertnörd
var alldeles perfekta.
 
Först ut här i bloggen av dem är detta:
 
 
Visst blev det ett helt underbart kuvert!?!
Papperet är från Primas Annalee Collection: "Avondale"
 
 
Jag tyckte inte att jag ville "störa" 
det vackra mönstret med något motiv.
 
Då jag ju bara har remsor
som är 6 cm breda kvar sedan jag gjort kuvertet
måste jag ju dölja skarven på något sett.
Här har jag lagt en remsa av
den omönstrade delen av papperet.
Jag stansade ut vit kanter
med en die från Magnolia,
som jag satte bakom remsan.
 
Hörnen på papperet och remsan 
är stansade med hörnstansen,
som jag brukar kalla "stjärtstansen".
 
Happy Birthday to you
är stansat med en die från 
Lawn Fawn.
 
 
Insidan fick lite dekor av platta blommor
eftersom det inte fanns så mycket mönster
på pappersresterna.
Kortbasen är vit så jag ritade en skrivruta med
glitterpenna: Gelly Roll Clear Star.
Syns ganska lite på fotot
men glittrar så fint i verkligheten ;-)
 
 
Baksidan
 
 
Som vanligt visar jag kortet och kuvertet till sist.
 
Idag har vi haft ett riktigt regnoväder
med blåst och t o m hagel här.
Gissa om jag blev lycklig?!!
Skrudade mig i regnkläder
och gav mig ut på långpromenad!!
Det kändes så "rentvättat" från pollen i luften
och gick så bra att andas.
Om jag har tur är det över med alblomningen nu
och jag får en paus innan björkhängena
blir långa och gula ;-)
Kanske jag kan få fixa lite i trädgården imorgon...
 
Ha det nu så gott,
var rädda om varann och
sprid så mycket kärlek ni bara kan!
Kramar!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åh så vackert papper, det var verkligen något för dej och du har verkligen visat det med, det är ju så behändigt när det med lite trix och fix går att få till ett kort men snyggaste kuvertet (har du en mall? har säkert frågat det förr men det är så med teflonbeläggning på minnesbanken, inget sparas)

Kram

2017-04-11 @ 15:45:23
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Wow!! Vilket vackert kort, me like:))Vackert blompapper. Insidan och kuvertet blev lika vackert det också:))
Hoppas du fick en skön promenad, trots regnet;)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-04-21 @ 16:41:43
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0