30 april -17 Veckans spillpappersjulkort....

....är ett ganska enkelt kort
som jag gjorde innan Londonresan:
 
 
Härligt julfärgsrandiga pappersremsor
låg där i spillpapperslådan
och tillsammans med lite cardstocksspill
räckte det till dekor 
på ett A6-kort i craftpapp.
 
 
Pärlband i rött och grönt fick dekorera
samt en julbiljett.
 
 
Till insidan fanns det bara kvar
några pyttebitar av mönsterpapperet.
Gjorde en tabbe och stämplade
efter det att jag klistrat dit mönsterpapperet,
och det blev naturligtvis fel ;-)
Räddade det genom att stämpla
på ett nytt papper (med chalkad grön kant)
och klistra över.
 
 
Den allra sista lilla biten delade jag
och lät den dekorera baksidan.
 
 
Tack och lov fanns det kuvert till
den kortbas jag valt -
där hade t o m jag gått bet annars ;-)
 
Valborgsmässoaftonen blev mysig!
Först kom Åsa hit på lite scrapstund
med bl a lite nya saker
jag tog med hem från London.
Ikväll var vi först på konsert med 
Gävle Drängar och Veteran Orfei Drängar
under Håkan Sund på konserthuset.
Sen blev det brasa vid Högskolan
och nu en stunds soffhäng.
 
Hoppas du också haft en härlig dag!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack för igår! En mysig dag, men typiskt att jag blev sämre och inte orkade längre.
Ditt kort är superfint! Snyggt med pärlorna.
Puss ♥

2017-05-01 @ 08:43:19
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ni verkar ha haft en härlig Valborg med både scrap, konsert och varm eld:)
Julkortet blev jättefint med spillpapperna och alla pärlor:)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-05-03 @ 11:23:09
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0